BENEDICTION - Scriptures

BENEDICTION - Scriptures

Minulý rok oznámili BENEDICTION návrat svojho niekdajšieho speváka Dave Ingrama, ktorý pôsobil v kapele v rokoch 1990-1998. A že to bolo dobré rozhodnutie, mi istotne potvrdia všetci účastníci minuloročného BelUSA DeathFestu. Kapela na pódiu sršala mladíckou energiou a vystúpenie dopadlo nad očakávania. Tento zápal ich nabudil do takej miery, že po dlhých dvanástich rokoch konečne vydali nový štúdiový album.

"Scriptures" je dokonalým návratom do 90. rokov, v ktorých death metal slávil svoj triumf. Priamočiara valcujúca muzika stavia na silných gitarových riffoch a pulzujúcej rytmike. Old-school death metal s typickým britským zvukom bol od začiatku poznávacím znamením ich tvorby. Po rytmickej stránke sa tu väčšinu času striedajú stredne pomalé tempá s rýchlejšími „valcovačkami“, ktorým podkuruje duniaci dvojkopák. Gitarové riffy nie sú nijak inovatívne a nadväzujú na tradíciu predošlých nahrávok. Majú však svoje nesporné kvality a spolu s rytmikou sa navzájom povzbudzujú. Je to proste typický BENEDICTION, ktorý je opäť v skvelej kondícii. Spev Dave Ingrama bol akoby stvorený pre túto britskú legendu. Jeho démonický growl dodáva ich hudbe energiu a majestátnosť. Pred ním spieval v kapele takmer dvadsať rokov Dave Hunt (ANAAL NATHRAKH) a jeho kvality nemožno poprieť.
Jeho hlasový prejav sa čiastočne ponášal na svojho predchodcu a dokonca pripomínal aj úplne prvého speváka, ktorým nebol nik iný ako Barney z NAPALM DEATH. Dokonca oživil ich produkciu o nové prvky, no hlas Dave Ingrama je pre túto hudbu ako chýbajúca časť skladačky. Spolu tvoria harmonický zväzok, ktorý do seba dokonale zapadá. Fanúškovia starého death metalu si pri tomto albume prídu na svoje a oprášia spomienky na legendárne nahrávky "The Grand Leveller" a "Transcend the Rubicon". Na albume si zapieval aj Kam Lee (MASSACRE), ktorý pôsobil v úplne prvej zostave DEATH. No ak mám pravdu povedať, pokiaľ by som si to neprečítal v booklete, tak si to ani nevšimnem. Zato po hudobnej stránke znie "Progenitors of a New Paradigm" tak, akoby ju zložila táto americká legenda. Texty piesní sú pochmúrne, plné smrti a antikresťanských myšlienok. Sú inšpirované filmami ako Evil Dead 2, či  literárnymi dielami H. P. Lovecrafta a W. Shakespeare.

Prísny kritik by možno namietal, že kapela hrá tridsať rokov dookola to isté. Na druhej strane si treba uvedomiť, že BENEDICTION si už na začiatku kariéry vytvorili svoj vlastný rukopis. A to, že z neho čerpá dodnes, je proste ich cesta. Napriek tomu, že som fanúšikom hudobného vývoja a experimentov, viem oceniť aj tradične ukutý kov zo starej poctivej ocele. A tým nový album "Scriptures" bez pochyby je.

9 / 10

01. Iterations of I
02. Scriptures in Scarlet