HAIL SPIRIT NOIR - Mannequins

HAIL SPIRIT NOIR - Mannequins

V recenzii na poslednú nahrávku gréckych HAIL SPIRIT NOIR - "Eden in Reverse" som pochválil prácu klávesákov Sakisa Bandisa a Harisa. To som ešte netušil, že táto dvojica natočí piaty štúdiový album "Mannequins". Aby som bol spravodlivý, tak spevák Cons Marg sa mihne asi v dvoch piesňach a gitarista Theoharis napísal koncept k celému príbehu.

Ide o soundtrack k rovnomennému fiktívnemu hororu, ktorý má s metalom spoločnú len atmosféru. Hudobne totiž vychádza z osemdesiatkového synthpopu, ktorý je elegantne temný a nápaditý. Aj keď je to čisto elektronická hudba, v niektorých častiach má pomerne hutný zvuk. Piesne sú zdobené výraznými melódiami, ktoré majú svojskú atmosféru. Zvukové registre sú jasne inšpirované osemdesiatymi rokmi, no takto temne vtedy nik neznel. Teda o nikom neviem.  Je pravda, že som túto scénu nikdy nesledoval a poznám len komerčne úspešné hity, ktoré na nás ešte dnes útočia z rozhlasových staníc. S elektronickou hudbou vo všeobecnosti nemám problém a dokonca ani s kvalitným popom. Ale že raz budem počúvať skladby ako "Enter Disco Inferno" či "Mannequins" by som pred rokmi nepovedal. To sú totiž čisté žánrovky, ktoré si ctia klasické postupy.

Album je ale šikovne prešpikovaný temnými inštrumentálnymi kompozíciami, ktoré majú soundtrackový charakter. Nájdeme tu aj skladby odkazujúce na staršiu tvorbu kapely či priamo prerábky. Tak napríklad skladba "The Monsters Came From the Sky" vychádza z nosnej melódie piesne "The Cannibal Tribe Came from the Sea". Táto melódia sa na istých miestach v rôznych modifikáciách ešte objaví. A pokiaľ si zaobstaráte digipak, tak sa môžete tešiť na prerobenú verziu skladby "Crossroads".

Príbeh hororu Mannequins je dosť jednoduchý a poriadne krvavý, podobne ako diela z osemdesiatych rokov. Odohráva sa v New Yorku na Silvestra roku 1985. Pán Connor najprv rozbehne vražedné besnenie v jeho uliciach a narazí na pozvánku do disco klubu s názvom Mannequins. A zvyšok si už nehám pre seba. Celý príbeh nájdete rozpísaný v desaťstranovom booklete. Prezradím ešte, že mi prišiel inšpirovaný filmom Maniac.

HAIL SPIRIT NOIR sú slobodní umelci, ktorí svojim fanúšikom pripravujú čoraz zaujímavejšie prekvapenia. Ich piaty album "Mannequins" je prekvapivý experiment, ktorý vám rozšíri hudobné obzory.

8 / 10

01. 12-31-1985: Night Shift