ANAAL NATHRAKH - In The Constellation Of The Black Widow

Annal Nathrakh sú kapelou, ktorá má na svedomí náhle oživenie upadajúceho black metalu. Týka sa to predovšetkým ich veľmi násilnej nahrávky Codex Necro z roku 2001, kde si dvojica britských umelcov suverénnym spôsobom vydobyla vedenie v žánri. Avšak ďalšie albumy nepokračovali v takom brutálnom nasadení. Došlo k melodizácii, k spomaleniu a väčšiemu rozvinutiu vplyvov ako boli Grindcore, Heavy Metal či štipka z industriálnej muziky. Novinka nesie opäť veľmi vydarený názov a takisto sa tým môžu pýšiť aj jednotlivé skladby. ITCOBW je v poradí piatym albumom a pokračuje v tej prijateľnejšej, melodickejšej tvári. Kto nepozná Annal Nathrakh, by však mal vedieť, že aj táto „jemnejšia“ tvár je stále poriadny masaker.

Hneď prvým plusom nového albumu je opäť použite širokého vokálneho registra Davea Hunta. Ten sa pohybuje od nezrozumiteľných psycho škrekov, klasických blackových vokálov, cez hymnický čistý spev. V niektorých okamihoch možno registrovať aj niečo ako growling, ale nie veľmi podobný tomu, ktorý predvádza v radoch legendy Benediction. Titulná skladba In The Constellation Of The Black Widow patrí spoločne s More Of Fire Than Blood k najlepším trackom, pod akými boli kedy AN podpísaní. V prvej menovanej zaujme hneď úvodný riff a v druhej sa okamžite zamilujete do nádherného hymnického refrénu. V strede albumu zase dominuje viac grindcore. Za veci ako The Unbereable Filth Of Soul, či So Be It by sa nemuseli hanbiť ani Napalm Death. Satanarchrist je zase klasický drevný black metal, tak troška evokujúci Darkthrone. Tak trocha škoda druhej polovice albumu, ktorá nedosahuje takú kvalitu ako prvá. Aj napriek tomu však ide o veľmi záživnú polhodinu extrémneho metalu s majstrovskou pečaťou, pri čom sa nezabudlo ani na tradične perfektnú atmosféru.

Anaal Nathrakh však hrajú od Domine Non Es Dignus v podstate stále to isté a nový album je opäť skôr zahraný na istotu. Na druhej strane sa kapela stále udržiava vo vysokom leveli, ktorému dnešný black metalový svet môže smelo závidieť. Ak sa však niekto stretáva s AN prvýkrát, možno si k hodnoteniu bod prihodí.

8 / 10

01. In The Constellation Of The Black Widow
02. I Am The Wrath Of Gods And The Desolation Of The Earth