ANAAL NATHRAKH - Passion

Chcete si vychutnať muziku, pri ktorej by väčšina populácie v najlepšom prípade nechápavo krútila hlavou? Chcete byť svedkom toho, ako môže dopadnúť ľudský génius, ak sa skĺbi so značnou dávkou bizarnej šialenosti? Ak ste v rozpore so všetkou  pravdepodobnosťou odpovedali na vyššie položené otázky kladne, s kľudnou hlavou môžete siahnuť po ANAAL NATHRAKH a ich novej doske.

Roky na scéne znamenali v prípade Micka Kenneyho a Davea Hunta vypracovanie charakteristického a trúfam si tvrdiť, že aj nenapodobniteľného soundu, vdaka ktorému ich bez problémov rozoznáte aj v dnešnom pretlaku kapiel. V rozpore s civilným vzhľadom hlavných protagonistov a ich očividnou skromnosťou stojí v popredí hudobný extrém neúnosných rozmerov, ktorý by najskôr na túto dvojicu na prvý pohľad nikto neodhadoval. Ale čo tam po prvom dojme, keď nás aj tak len zavádza? Do tohto albumu sa pustila kapela naozaj s vášnou - extrémne časti sú skutočne vyšinuté a melodické pasáže sú takmer hitové. Namiesto objavovania niečoho nového sa teda kapela sústredila na svoje overené atribúty, a výsledok jej rozhodne hanbu nespraví. Zasvätenec nemôže byť nespokojný - kapela je stále extrémne rýchla, no pritom melodická, materiál je zbesilý, no má hlavu a pätu a celé to má vynikajúcu technickú úroveň. Miesto sa tu našlo pre honosné prepracované kúsky (prvé dve skladby), grindové víchrice („Post Traumatic Stress Euphoria”, „Locus of Damnation”), ale aj takmer hitové ambície („Paragon Pariah”).

Človek hľadajúci skutočne dobre odvedenú prácu na poli extrémnej muziky by mal okamžite zbystriť pozornosť, lebo nový ANAAL NATHRAKH znesie najprísnejšie kritériá. I keď podľa dosť lacnej obálky to vyzerá na zabíjačku plnú klišé, pravda je pochopiteľne niekde inde. Dvojica svojráznych Angličanov kvalitatívne nepoľavila a  vyrukovala opäť s kvalitným materiálom hodným svojho mena a kto do toho pôjde, ani tentoraz neprerobí.

9 / 10

1. Volenti Non Fit Iniuria
2. Drug-Fucking Abomination