ANALEPSY - Atrocities From Beyond

ANALEPSY - Atrocities From Beyond

Brutální slam death metal nepatří pro mě mezi žánry, které by nabízeli něco zajímavého, naopak mám pocit, že je to stagnující odvětví death metalu, které sází jen na extrémnější a extrémnější brutalitu a tím pádem zřejmě není zájem nebo prostor to nějak změnit. Samozřejmě kapely jako DEVOURMENT, KATALEPSY, ABOMINABLE PUTRIDITY jsou zářící výjimkou a ukázali, že slam brutal death metal se dá dělat opravdu kvalitně. Nicméně mezi další ,,kvalitní,, kapely tohoto žánru se odvážím přiřadit portugalské ANALEPSY. Tito řeznící jsou aktivní čtyři roky a za tu dobu vytvořili jeden singl a EP a začátkem roku 2017 jim vyšlo debutové album Atrocities From Beyond.

Apokalyptický záčátek ,,Apocalyptic Premonition" nás uvede v tušení že album se bude nést v duchu evokující anihilaci celého lidstva. V tento okamžik zbystřím a užívám si tuto nekompromisně zabijáckou atmosféru. Brutální vokál mladého nadšence Dioga Santany Vás po celou dobu bude provázet jako pastýř přes zahradu utrpení a vražd. Jak jinak než ,,slamově,, hrající kytarové riffy v režii Santany a Marca Mantinse vše naprosto potvrzují. Chvíli sem si hrál s myšlenkou, že bicí jsou naprogramované, ale přesvědčil jsem se, že to tak není. Co mě i trochu mrzí, je krátkodobost jednotlivých písní, album prostě rychle uteče a než si stačité užít jednotlivé skladby, tak už ste na konci a musíte si ho pustit znovu. Takže nevím jak ostatní, ale mě by delší stopáž určitě nevadila.

Dále bych nerad vyzdvihoval další skladby a to z důvodu, že Atrocities From Beyond se kvalitou svých písní odehrává na jedné vlně, což není v žádnem případě na škodu, jelikož se jedná z mého hlediska přinejmenším o úctyhodný počin na své scéně. A také je těžké psat recenzi na tuto odnož metalu, důvod sem zmínil už na začátku. Stručně řečeno album drží jako celek a v tom jsem já osobně našel zalíbení. Každopádně ANALEPSY si vyšlapali pěšinku směrem k vrcholu svého žánru, a to opravdu rázným krokem. Atrocities From Beyond je silné, rázné, brutální album, které si určitě zaslouží vaši pozornost.

6 / 10

1. Apocalyptic Premonition
2. Rifts To Abhorrence
3. The Vermin Devourer
4. Witnesses Of Extinction
5. Ferocious Aftermath
6. Engorged Absorption
7. Eons In Vacuum
8. Depths Of Agony
9. Atrocity Deeds
10. Omen Of Return

Flávio Pereira - basa
Tiago Correia - bicí
Marco Martins - kytara
Diogo Santana - kytara, vokál

Žáner: Slam Brutal Death Metal

Dátum vydania: 27.01.2017

Dĺžka: 30:06

Vydavateľstvo: Rising Nemesis Records

Krajina: Portugalsko

Uverejnené: 2017-03-21 11:08:39

Prečítané: 1827x

Autor: Math de Groot

Math de Groot

Michal Kmeť

Michal Kmeť

Ako už som neraz spomínal vo svojich recenziách, rok 2107 bol nadmieru úrodný, čo sa death metalovej hudby týka. Albumy vydali viaceré stálice ako CANNIBAL CORPSE (recenzia čoskoro), ORIGIN, IMMOLATION, SEPTIC FLESH, ARCHSPIRE, CYTOTOXIN, HOUR OF PENANCE, DYING FETUS, DECREPIT BIRTH, HYDEOUS DIVINITY, DECAPITATED, ACRANIUS, BROKEN HOPE a mnoho dalších. Okrem toho, že všetky vymenované kapely odviedli super prácu, nespala ani slovenská scéna a na svetlo sveta sa dostali nové diela napríklad od BRUTE, DEHYDRATED a PERVERSITY. Aj napriek tomu, že výber bol pestrý a nabitý peckami, vybrať kráľa mi vôbec nerobilo problém. Je totižto jeden album, ktorý kraľuje všetkým. Album, ktorý sa zapísal veľkými hrubými písmenami do mojej duše, nožom a veľmi hlboko. Nie je to novinka od DYING FETUS, ktorých sledujem od pubertiackych čias, ani ARCHSPIRE, ktorí mi ukázali, že technical death metal žije aj po páde SPAWN OF POSSESION. Paradoxom je, že je to album z januára, ale aj tak dokázal poraziť všetko, čo sa ku mne dostalo počas celého roka.

“Atrocities From Beyond” od ANALEPSY mieri na vaše vnútro, na vaše jadro, a núti ho počúvať tomuto božskému kódu. Vaše uši započujú niečo, k čomu boli vyvinuté a na čo sú predurčené. Vaše telo sa vôbec nebráni a s radosťou prijíma posolstvo - deštrukciu všetkého živého na tomto svete. Správa je jasná a vy ju prijmete každou bunkou svojho tela. Každý tón tohto diela má v sebe jeden jediný účel, rozsekať všetko živé na sračky.  Žiadne zbytočné sóla, žiadna pasáž navyše, nič, čo by posolstvo zastavilo, žiadna emócia. Priamo k veci, priamo k vašim primárnym pudom, priamo k túžbe rozsievať smrť. Buď sa podvolíte, alebo vás to rozseká a vy sa podvolíte, lebo nemáte inú možnosť.

Priamočiarosť a surovosť versus technika a nápaditosť, čo je vám bližšie ? Ja v tom mám jasno, lebo hudba útočiaca na moju podstatu mi nedáva na výber. Toto nie je žiadny odkaz na staré “dobré” časy, toto nie je nostalgia za minulou dobou, toto je čistý masaker, ktorý sa deje práve teraz. Toto je najsurovejšia agresia uhladená v najčistejšom zvuku, aby sa vám dostala pod kožu čo najlepšie. Dokonalá kombinácia smrtiacich riffov a brutálny vokál - to je presne ten recept na album roka. Všetko do seba krásne zapadá a výsledný súzvuk je to najlepšie, čo som tento rok počul. Nekompromisne, drsne a jednoducho, znie to síce velmi ľahko, ale určite to ľahké nie je… ANALEPSY však majú brutalitu priamo v krvi a nedovolia vám o tom zapochybovať ani na sekundu.

Posledný inštrumentálny song  “Omen Of Return” je ukážkou toho, že aj slam sa vyvíja a dokáže tvoriť zujímavé alternatívy ku klasike, napríklad toto “outro” je kompletne bez bicích, ale zároveň plní úlohu plnohodnotného songu.

Album odporúčam všetkým fanúšikom brutal death metalu a slamu. Žánrovo najbližšie sú ACRANIUS, KATALEPSY, ABOMINABLE PUTRIDITY, VISCERAL DISGORGE, VULVODYNIA, INGESTED, ACRANIA a pod.
Posledný spomínaný song má v sebe odkaz na FACELESS, kto ho nájde, má u mňa pivo.

10 / 10