BRAIN DRILL - Quantum Catastrophe

Quantum Catastrophe je iba druhým zásekom v podaní talentovanej, dravej a pomerne mladej svorky, ktorá si hovorí Brain Drill. Pomenovanie kapely naozaj plne korešponduje s črtami ich muziky, keďže Brain Drill môžeme zaradiť k typickým predstaviteľom technického death metalu z Kalifornie. Čo-to zo svojich možností a schopností už predviedli na debutovom albume Apocalyptic Feasting, ktorý aj napriek určitým výhradám možno považovať za veľmi sľubný. Pre týchto dravcov však opäť nadišiel čas zavrieť sa do štúdia a pokúsiť sa naň úspešne nadviazať.

Typologicky podobné spolky zvyknú na svojich skorších počinoch doplácať na prílišné herné kombinácie a preplácanie jednotlivých postupov, čím sa z hudby vytráca určitá prehľadnosť, ale i účinnosť. To je z časti prípad debutového albumu tohto zoskupenia a žiaľ treba jedným dychom dodať, že aj aktuálneho nasledovníka. Ani špecifická osobitosť a originalita nie je jeho silnou stránkou, pretože Brain Drill stále a dosť značne pripomínajú slávnych Dying Fetus (časté využívanie takmer identických ťahavých gitarových liniek), no a zvyšok týkajúci sa rytmiky a vokálnej stránky je zase podobný so súčasnými rovesníkmi typu Severed Savior, či Odious Mortem. Doplňme aj fakt, že kompozičná úroveň súčasných Decrepit Birth je na tom podstatne lepšie. Z tohto hľadiska však môžeme badať v porovnaní s debutom viacero zaujímavejších momentov, ktoré sa podarilo zložiť do jednotlivých skladieb. Stále tomu chýba výrazný highlight, ku ktorému sa ale skladby ako Beyond Bludgeoned, Mercy To None či Monumental Failure nebezpečne približujú. O inštrumentálnych zdatnostiach kapely, pestrosti, dynamike či sviežosti skladieb netreba vôbec pochybovať. Brain Drill sú aj napriek svojím nedostatkom zdatným konkurentom vyššie uvedených úderiek.

Quantum Catastrophe síce nie je pre kapelu až natoľko zdanlivým posunom vpred, stále nám však z neho vychádza veľmi slušný reprezentant technickej odnože smrteľného kovu. Pre fanúšikov, ktorí po spomenutí slovíčok týkajúcich sa špičkovej techniky, pumpujúcej brutality a variability spozornejú, ide o jednoznačnú „must-have" záležitosť.

7 / 10

1. Obliteration Untold
2. Beyond Bludgeoned