CANNIBAL CORPSE - Butchered At Birth

Slovné spojenie CANNIBAL CORPSE má dodnes obrovský cveng, a určite nie len kvôli toľkokrát spomínaným nechutným albumovým kresbám z dielne Vincenta Lockeho a problémom, ktorých si v tejto spojitosti páni narobili až-až. Je to však predovšetkým kvôli triumvirátu klasických brutal death metalových fošní z časov, keď ešte za mikrofónom stál charizmatický Chris Barnes.Už prvý počin spôsobil poriadny vietor v stále sa formujúcom death metalovom žánri.No príliš kvalitného materiálu však nepriniesol. Akýmsi náznakom obrovského potenciálu boli azda skladby A Skull Full Of Maggots a Mangled.

Hneď na svojej druhej fošni však technické nedostatky dokázali vygumovať a vzniká prvý vážny útok na death metalovú špičku a bol to útok veľmi úspešný. Butchered At Birth je dodnes klasikou Brutálneho Death Metalu a v tom čase im mohli konkurovať snáď len Suffocation s ich Human Waste, čo sa kvality týka. Barnesove hrdlo sa oproti debutu viditeľne zlepšilo, gitaristi ponúkajú fantastický register hutných riffov, kapela exceluje rytmicky a niektoré songy boli okorenené o výborné gitarové sóla. Z tohto albumu Kanibali dodnes hrávajú naživo, nie je tu teda rozhodne núdza o silné skladby.

Tak napríklad Meat Hook Sodomy, ktorá štartuje šialeným bzučaním, vzápätí prichádzajú spomínané fantastické rytmy a efektne growlujúci Chris Barnes. V krvavej hostine elegantne pokračujú Gutted, Living Dissection, vrchol albumu Vomit The Soul s hosťujúcim Glenom Bentonom, alebo famózna dvojminútová paľba Butchered At Birth. Kanibalom však seknú hlavne stredné rytmy, v ktorých najviac vynikajú či už to Barnes, či páni gitaristi Owen a Rusay.

Netreba pripomínať, že z hľadiska obsahu a textov sa jedná o maximálne kontroverzné dielo, čo podčiarkuje jeden z najnechutnejších obalov aké som mal možnosť vidieť. Ak ešte nemáte skúsenosti s podobnými kresbami, odporúčam poriadne sa pozrieť na túto.

Hoci album ešte nevyniká takou pestrosťou ako nasledujúce počiny, v porovnaní s Eaten Back To Life znamená míľový krok vpred. Aj preto tento album zaraďujem skôr k neskorším dvom doskám a nie je mi po chuti označiť celú štvorku albumov Barnesovej éry ako výbornú.

8,5 / 10

1. Meat Hook Sodomy
2. Gutted