CEREBRAL TURBULENCY - Germ Of Error

Hneď v úvode tejto recenzie sa musím priznať, že nie som nijakým odborníkom na grind a s touto ostravskou kapelou som sa pri počúvaní tohto CD stretol prvý krát. Táto moravská štvorica vznikla na jeseň v roku 1993. Samozrejme ani im sa nevyhli personálne zmeny. Svoj debutový album As Gravy nahrali dokonca v trojici Na svojom konte v súčasnosti už majú 5 albumov. Ten posledný vyšiel na jar v roku 2006 a dostal názov Crash Test. Ja sa Vám pokúsim priblížiť jeho predchodcu a to album Germ Of Error.

Zaujímavosťou tejto nahrávky je, že svojsky vyzerajúci maniaci s osobitým zmyslom pre humor (viď názvy niektorých skladieb), vytvorili nezvyčajne krátky album aj na grindové pomery. Do 19 minút vtlačili 13 skladieb. Doteraz sa ich dĺžka nahrávok pohybovala vždy okolo polhodinky.

V úvode ich rýchlej jazdy vás zmätie plechový zvuk bicích, ktorý však po pár sekundách utíchne a môže sa začať grindové besnenie. Je jasné, že skladby sú čo najkratšie a vždy čo najrýchlejšie. Najkratšou skladbou na albume je Esystemed, v ktorej počuť za veľmi rýchlej paľby bicích veľmi dobrý deathmetalový chropot a coreovým škrekot. V zápätí túto skladbu strieda najdlhší song albumu Germ Of Error. Album odsýpa veľmi rýchlo, až si dovolím tvrdiť, že poslucháč ani nepostrehne, že už hrá ďalšia skladba. Mňa osobne zaujali ešte dve posledné, Impatial a záverečná The Others. V prvej menovanej ma na jej začiatku upútal industriálny zvuk, avšak ten sa po pár sekundách končí a za spevákovho výkriku, sa na vaše uši opäť valí nemilosrdný grind. A v záverečnej sa zaujímavo strieda stredné deathmetalové tempo s rýchlejším tempom - podľa mňa najkvalitnejšia skladba albumu.

V závere musím povedať, že kapela má svojich priaznivcov, veď v hudobnej branži sa už pohybuje viac ako 13 rokov. Na albume vyzdvihujem zaujímavé zmeny rýchleho tempa na ultrarýchle, samozrejme Michalov neskutočný výkon za bicou súpravou a dobre počúvateľný deathový chropot. Už druhá poloha spevu a to coreový škrekot mi veľmi po vôli nebol. Tak isto sa mi celý album zlieval dokopy, pretože pauzy medzi skladbami sú veľmi krátke a poslucháč si ani nestihne všimnúť, že počúva ďalšiu skladbu. Avšak nahrávka by okrem grindových maniakov mohla zaujať aj priaznivcov death metalu.

5 / 10

1. Jump From The Fire
2. Only One