CYNIC - Traced In Air

Návrat Cynicu je ďalšou hudobnou udalosťou. Tento rok je poznačený albumami legendárnych kapiel a Traced In Air je teda ďalším z nich. Veru vďaka za tieto nahrávky, no pri tejto doske to však platí dvojnásobne.

Cynic zoskupený okolo mozgu Paula Masvidala, známeho hlavne z účinkovania v Death, tu bol naposledy pred neuveriteľnými pätnástimi rokmi so svojím debutovým Focusom. O jeho sile a nadčasovosti sa hovorilo prakticky dodnes a ešte sa určite hovoriť bude. Je teda jasné, že Masvidalovci mali na seba už pekne dlho upletený bič, možno aj preto im ten Reunion trval tak dlho. Nemienim však nič z tohto albumu kritizovať v súvislosti s pätnásť rokov starou kultovou záležitosťou.

Ak sa dal pre Focus ešte použiť termín Death Metal, tak tentokrát to už neplatí. Cynic sa ešte viac vzdialil od koreňov, ktoré pripomína už len zriedkavé zarevanie. Fúzia jazzu a metalu sa samozrejme nezaobíde bez kudrliniek a patričnej dávky virtuozity. Toto však Cynic parádne využili pre silné skladby a tak Traced In Air rozhodne nie je len prehliadkou hore-dole sa preháňajúcich onanických prvkov.

Snáď najlepším príkladom toho sú skladby Evolutionary Sleeper, Integral Birth či King Of Those Who Now. Famózne nástupy, nádherné prelínanie, gradovanie a skvelé sólička. Presne to, čo na hudbe milujem. Vokóderom simulovaný vokál je v úplnom poriadku, aj keď v niektorých častiach možno vyznieva komicky. Nie je mi teda jasné prečo preboha len niečo vyše polhodinka hudby a nerátajúc Nunc Fluens a Nunc Stans len 6 plnohodnotných skladieb. Byť o dve-tri viac, mohlo sa to blížiť k absolutóriu.

Ak som hovoril o Gojire a ich The Way Of All Flesh ako možnom albume roka, súdiac podľa toho, čo vyprodukovali Cynic, si svoj záver dobre prehodnotím. Traced in Air je totiž naozajstné uchu lahodiace predstavenie.

9 / 10

1. Nunc Fluens
2. This Space For This