DAWN OF RELIC - Night On Earth

Najlepšie klimatické podmienky má metalová hudba jednoznačne na severe Európy. O pravdivosti tohto tvrdenia ma presvedčila aj kapela Dawn Of Relic - ďalšia z plejády fínskych kapiel, ktorým sa podarilo preraziť na hudobnom poli. Nasledovník albumu “Lovecraftian Dark” má meno “Night On Earth”.

Ak si dobre spomínam, tak Lovecraftian Dark sa niesol skôr v blackovom duchu. Nový album je však orientovaný trochu iným smerom. Goteborgský metal sa mi zdá byť adekvátnym označením. V hudbe Dawn of Relic cítiť vplyvy významnejších severských kapiel- napr. In Flames alebo Dark Tranquillity. Najmä niektoré melodické finesy akoby z „albumu“ vypadli týmto bandám.

Prvou skladbou je intro s názvom Evenfall, ktoré plynulo prechádza do druhej skladby. Tam sa k slovu dostáva aj spevák Kai Jaakkola. (Mimochodom, kapelu tvoria len traja plnohodnotní členovia. Zvyšok sú len hosťujúci hudobníci.) Jeho spev je prevažne tvrdšieho razenia, aj keď sa občas dostane do pokojnejších hladín. Kostrou celej hudobnej produkcie Dawn of Relic sú hutné gitarové plochy, ktoré sú často doplnené o melodické sólo-výpady. Rezavé riffy sa striedajú s atmosférickými podľa toho, akú náladu chcú hudobníci svojou tvorbou v poslucháčoch vyvolať. Gitaristov musím naozaj pochváliť. Ich inštrumentálne schopnosti a technika ďaleko prevyšujú dnešný gitarový priemer. Bubeník Jukka Juntunen má okrem bicích na starosti aj textovú zložku tvorby. Či je v tom dobrý bohužiaľ neviem posúdiť, lebo k promu texty nie sú. Ale čo sa týka rytmiky, tak s ňou sa Jukka nebabre a ženie všetko svižne vpred.

Zo skladieb by som najviac vyzdvihol titulnú Night On Earth a poslednú osmičku The Room of Paintings. Najmä ta posledná je veľmi reprezentatívna a vzhľadom na to, že je aj najdlhšia na albume, obsahuje širokú paletu hudobných odtieňov, ktoré môže kapela Dawn of Relic poslucháčom ponúknuť.

Nigh On Earth bol nahrávaný v mne dosiaľ neznámom štúdiu Tica-Tica. O to prekvapujúcejší je výsledok. Zvuk je veľmi kvalitný, nástroje sú jasne čitateľné, spev vhodne zasadený do hudby.... Na obale je aj zmienka o technológii 48 bitového masteringu použitého pri tejto nahrávke kvôli dosiahnutiu HRS (High Resolution Sound), tak asi aj toto má zásluhu na veľmi vyváženom zvukovom výraze.

Dawn of Relic som doteraz vnímal len ako jednu zo stoviek fínskych kapiel, ale po tom, čo som si mal možnosť vypočuť ich počin Night On Earth, som presvedčený o ich ďalšom hudobnom raste a kvalitatívnom vývine. Aj keď doska nie je vrcholom originality a experimentovania, príjemne sa počúva a hlavne nenudí. Za tých necelých 30 minút to ani nemôže stihnúť. Tento album nemôže nikoho uraziť a fanúšikov tvrdšieho melodického metalu á la In Flames určite poteší.

7 / 10

01. Evenfall (intro)
02. Serpent Tongues