DECAPITATED - Carnival Is Forever

DECAPITATED - Carnival Is Forever

Vogg spravil rozhodnutie, ktoré bolo predvídateľné. Jednoducho musel pokračovať aj po smrti svojho brata, bývalého bubeníka kapely, Viteka. Po piatich rokoch od „Organic Hallucinosis“ a štyroch od osudnej autobusovej nehody prichádza s troma novými spoluhráčmi a novým albumom „Carnival Is Forever“. A jeho rozhodnutie bolo správne. Novinka pokračuje presne po ceste, ktorá bola naznačená na jeho predchodcovi. To znamená, že sa stretávame s chladným death metalom, ktorý je často založený na rytmicky posekaných a nie ojedinele aj opakujúcich sa kratších fragmentoch, ktoré vytvárajú niečo, čo by sa dalo pomenovať „hyponostickosť v rýchlosti“. Toto sa kombinuje s klasickými deathmetalovými pasážami, technickými vychytávkami a rýchlymi, no i melodickými sólami. Vo všeobecnosti trocha ubudlo klepačiek (aj keď DECAPITATED nikdy neboli kapelou, ktorá by stavala na tom, že má celé albumy odklepané) a aj toho death metalu ako takého. Často sa vynárajú pasáže nie nepodobné moderne metalovým spolkom ako GOJIRA či MESHUGGAH. Na rozdiel od druhých menovaných si však takmer neustále zachovávajú priamočiarosť a preto aj rytmicky komplikovanejšie pasáže vyznievajú vďaka plynulej rytmike „znesiteľne“ aj pre tých, ktorí ich inak nemajú v láske.  Na nahrávke sa občas vyskytnú aj pokojné pasáže s čistými gitarami, ktoré sú ale zvyčajne len predzvesťou príchodu ďalších ničivých riffov. Výnimkou je posledná pieseň, pomenovaná príznačne „Silence“, kde sa nedočkáme ničoho iného len ozvenou ošetrených čistých vybrnkávačiek. Veľmi príjemná bodka za úžasnou prehliadkou kolekcie jedných z najlepších riffov, ktoré boli za dlhú dobu vydané pokope na jednom disku.

Produkcia je opäť vynikajúca a unikátna. Dostatočne surová, no živá zároveň a len o niečo menej drvivá ako na „Organic...“, oproti ktorému ale pribudlo na atmosfére. Covanovo hrdlo bolo taktiež nemožné plne nahradiť, no nový vokalista Rafal Piotrowski, ktorého hlas je niekde na polceste medzi Covanom a Jensom Kidmanom pasuje do súčasných DECAPITATED vynikajúco a niektoré jeho výkriky sú vyslovene mrazivé. Púšťal som si tento album nespočetne veľa krát, aby som našiel moment, ktorý by ma presvedčil, že sa to Voggovej partii nepodarilo, že sa neposunuli a pri tom zostali úplne svojskí a že sa im nepodarilo natočiť (pre mňa) druhý bezchybný album za sebou. Nenašiel som ho.

10 / 10

1. The Knife
2. United