DISMEMBER - Dismember

Legendy švédskeho klasického death metalu sú tu opäť s novou štúdiovou nahrávkou. Tentokrát sa rozhodli nechať ju nepomenovanú. Či je názov pre album dôležitý, alebo nie, nechám na vašom uvážení a prejdem k samotnému albumu. Čo sa vlastne dá od takýchto starých old schoolových harcovníkov čakať? No nič, len poriadne od podlahy zahratý špinavý death metal v takej forme, v akej mu pomohli prísť na svet. Je teda plný slayerovského thrashingu a klasických thrash/deathových riffov s občasným heavy metalovým feelingom.

Gitary sú podladené a ich zvuk je surový surový a ešte raz surový. Aj hudba ako taká mi pripadá ešte animálnejšia ako na predchádzajúcich doskách – chlapi sa na staré kolená nechcú nechať zahanbiť. Samozrejme, že sa dočkáme aj pekných harmonických vyhrávok („Under The Bloodred Sky“, „Europa Burns“) a heavy metalovo až rockovo ladených sól („Tide of Blood“, „To End It All“), no nie sú až tak výrazným a častým zjavom. Matti Kärki produkuje opäť raz hrdelný rev za ktorý by sa nehanbili ani mnohí zástupcovia zvieracej ríše. Keďže DISMEMBER neupútavajú technickými, rytmickými, či inými špeciálnymi kľučkami a vychytávkami, ich hudba je postavená na energickosti, chytľavosti a údernosti. Všetky tieto elementy sa na ich novinke nachádzajú, no najmä energia sálajúca z piesní sa podľa môjho názoru ku koncu albumu trocha vytráca. Môže to byť spôsobené aj väčším podielom pomalých pasáží, v ktorých DISMEMBER určite nie sú takí silní ako v poriadnom surovom nášupe. Napriek tomu je tento album skutočne slušnou porciou old schoolovej hudby od nekompromisnej, pôvodnej, kapely starej školy, ktorá je o dosť lepšia ako hudba súčasných bánd, ktoré sa im silou mocou snažia priblížiť.. Viac písať netreba!

7 / 10

1. Death Conquers All
2. Europa Burns