ENTOMBED - Serpent Saints - The Ten Amendments

Fanúšikovia švédskej legendárnej kapely Entombed sa konečne dočkali. Severania po dlhých 4 rokoch vydávajú svoj deviaty regulérny album s názvom Serpents Saints – The Ten Amendments. Od kapely za ten čas odišiel gitarista Uffe Cederlund a naopak, za biciu súpravu zasadla nová posila Olle Dahlstedt.

Nový album je veľmi ťažko štýlovo zaradiť, pretože rozpätie žánrov je od death metalu, cez úderný thrash až po valivý hardcore. Ako si fanúšikovia Entombedu zvykli, aj tento album je o niečo odlišný ako predošlý. Švédski muzikanti, ktorím nie je nič sväté, to na vás vyvalia od prvej skladby až po poslednú a nebudete si mať kedy vydýchnuť. Valivý death and roll sa Vám dostane až pod kožu a celých vás pohltí. Vynikajúci chropot Larsa Gorana Petrova sedí tejto nahrávke „ako riť na šerbel“. Bonusom je to, že jeho spev je zrozumiteľný a texty sú ľahko zapamätateľné. Ťažko je vybrať najlepšiu skladbu, pretože mňa zaujal celý album. Ak by som predsa len musel, tak je to „Warfare Plague Famine Death“, ktorá je rýchla vypaľovačka, kde zmeny tempa určuje nová posila za bicou súpravou. Druhou pre mňa najvýraznejšou, je typická hardcoreová skladba „In the Blood“ kde sa na vás bude valiť pomalé a dunivé tempo so smrteľnou atmosférou, ktorá vás úplne pohltí.

Vidieť, že kapela je najradšej, keď môže pomyselne šliapnuť na plyn a ísť vpred, preto zdôrazňujem, že treba vypočuť celý album. Ďalším bonusom nahrávky je kvalitný zvuk, ktorý nestratil to čaro „špinavého“ old schoolového death and rollu. Kapela opäť dokázala, že patrí k špičke metalovej scény. Jediné, čo by som im vytkol, je možno iba jedna gitara, ale verím, že v budúcnosti túto maličkosť napravia. Takže hrubý vokál, drsné gitarové riffy, nezadržateľná sila a ničivosť, to sú dnešní Entombed.

9 / 10

01. Serpents Saints
02. Masters of Death