EVILE - Enter the Grave

Ako blesk z temného thrashového neba sa na nás rúti debutový album anglických thrasherov Evile s názvom Enter the Grave. Produkcie albumu sa ujal Flemming Rasmussen (na starosti mal legendárne albumy od Metallici - Ride the Lightning a MAster of Puppets). Tento fakt štvorici nadšencov z Huddersfieldu určite veľmi pomohol. Album sa nahrával známom štúdiu Sweet Silence v Dánsku. Kapela vznikla v roku 2004 a okrem Ol Drake - a, ktorý pôsobí ešte v austrálsko – anglickej thrash/deathovej kapelke Senseless (čiže nič podstatné) ani jeden z chalanov doteraz nemal skúsenosti z hraním v kapele. Nahrávka dostala vysoké hodnotenia od časopisu Kerrang a časopis Terrorizer dokonca nazval tento album ako najlepším thrashovým debutovým albumom od čias Black Sabbathu. Čo je teda také zvláštne na albume Enter the Grave?

Všetko na albume je postavené na posadnutosti štyroch nadšencov a fanúšikov klasického thrash metalu. Celá nahrávka sa nesie v znamení silných thrashových melódii, krkolomných gitarových sól a najmä nespútanou thrashovou živelnosťou a besnotou. Hneď od úvodnej skladby Enter the Grave to na vás Angličania vybalia a vy sa nestačíte čudovať, že aj v dnešnej dobe sa dá hrať poctivý old school thrash metal veľmi sviežo a nápadito. Je pravda, že hneď v prvej skladbe je neprehiadnuteľný veľký vplyv ranných albumov Slayer a v ďalších skladbách aj Kreator. Avšak od oboch thrashových veličín si mladíci vzali len štipku najpodstatnejšej esencie a zvyšku dodali vlastnú príchuť. Nedá sa vyzdvihnúť najlepšia skladba, skôr by som vyzdvihol celistvosť nahrávky, ktorá sa veľmi dobre počúva. A v dnešnom uponáhľanom svete na vás bude pôsobiť ako únik z reality. Je pravda, že ku koncu ma album už nudil, ale túto moju poznámku netreba brať vážne, pretože to je môj všeobecný problém vypočuť celý thrashový album pozorne až do konca (preto som nedal plný počet bodov - ale nemám tejto nahrávke čo vytknúť).

Na záver si dovolím tvrdiť aj ja, že o tejto kapele budeme ešte počuť. Predpoklady nato majú dobré. Spolupráca s Flemmingom Rasmussenom, zdá sa funguje výborne, tak už teraz môžem povedať, že sa všetci môžme tešiť na ich ďalší album. Dovtedy si však vychutnávajme ich debutový album. Pre všetkých zarytých thrasherov je tento album povinnosťou, odporúčam ho však aj fanúšikom iných žánrov, pretože album pôsobí veľmi sviežo a zároveň ničivo. Dovolím si tvrdiť, že o pár rokov nám z týchto Angličanov vyrastú veľké hviezdy, tak si ich dobre zapamätajme už teraz.

9 / 10

01. Enter the Grave
02. Thrasher