FACE OF AGONY - Death Blow

Kapela FACE OF AGONY prešla za posledné dva roky výraznou zmenou zostavy, keď skúseného gitaristu a bývalého člena slovenskej deathmetalovej undergroundovej legendy Dementor Mira Kuceja vystriedal mladý, skúsenosťami v kapelách ešte neoplývajúci, ale za to veľmi talentovaný sólovkár Samuel Hacek a Viktora Marečka za mikrofónom nahradil ostrieľaný matador, bývalý člen Dementoru a God Defamer Jaro "Kyslík" Kyselica. Po skompletizovaní zostavy a zohratí sa skupina začala hľadať inšpirácie pre nové skladby, z ktorých po šiestich rokoch vznikla novinka s názvom "Death Blow". Oproti predošlému počinu "Hunting Season Opened" vydanom ešte v roku 2009 sa táto slovenská formácia posunula novým materiálom kvalitatívne vpred.

Tematickou inšpiráciou pre texty "smrteľného úderu" je ľudská zloba, intrigánstvo a tenká hranica medzi životom a smrťou. Čo sa týka hudobného prejavu albumu, jedná sa zatiaľ o doterajší vrchol ich tvorby. Hneď po spustení albumu vtiahne poslucháča do žeravej thrashovej pece temné mrazivé intro, ktoré je aj súčasťou úvodnej skladby "Soul Mirror". Jej gitarové riffy drvené spoluzakladateľom kapely Martinom "Lajom" Lajchom sa v prvej polovici skladby valia ako láva, ktoré striedajú chladné Samove sóla. Pri druhej skladbe "Pray For Tomorrow" sa oplatí obrátiť pozornosť na Kyslíkov vokál, ktorý je určite jej najvýraznejšou súčasťou. Tretia "Bastards" sa zase bude vrývať do žíl senzitívnejším poslucháčom, ktorí sa budú mať problém ubrániť nenávisti z nej sálajúcej voči všetkým osobám zasluhujúcim toto označenie. V druhej polovici albumu, konkrétne v skladbe, ktorá nesie rovnaké meno ako aj kapela samotná, sa zase najviac vyžije poslucháč potrpiaci si na gitarovú techniku a technické prevedenie celého albumu, keď benjamínok Samuel vytiahne svoje sóla. Málokto bude vtedy ochotný uveriť, že ide o gitaristu s prvou skúsenosťou s hraním v kapele.

Celkový dojem z albumu je teda pozitívny, jedná sa o kvalitne technicky prevedený, moderný americky orientovaný thrash metal, mierne zasahujúci aj do grooveového krídla. Jedno negatívum by som však videl aj tu. Schéma nahrávky trochu pripomína americký detektívny seriál, keďže už pri prvých skladbách je jasné, o čom bude album až do konca. Ešte čo sa týka coveru albumu, je potrebné dodať, že v tomto jeho autor Marcco Kapuš vôbec nevybočil z kontextu. Presne trafil celkovú atmosféru nahrávky, pričom graficky sa so svojím dielom pekne pohral.

7 / 10

1. Soul Mirror
2. Pray For Tommorow