FLESHGOD APOCALYPSE - Mafia

Fleshgod Apocalypse vlani veľmi úspešne započali svoju kariéru, keďže ich debutový album Oracles si vyslúžil pozitívnu vlnu reakcií fanúšikov a kritiky. Ďalšia nádej z apeninského polostrova na ňom predviedla učebnicový death metal s brutálnou vizitkou, ktorý obohatila o klasickou hudbou nasiaknuté melódie a pridala aj orchestrálne pasáže. Tie však partia okolo Cristiana Trionferu využívala len ako introdukcie alebo záverečné motívy. Začiatkom tohto roka sa kapela nachádzala v štúdiu, kde tvrdo pracovala na novom počine, ktorý je aj predmetom tejto recenzie.

Mafia nie je symbolom nejakých prevratných zmien alebo novej cesty, ktorou by sa Taliani hodlali uberať aj na ďalšom plnohodnotnom počine. Avšak nejaké tie kozmetické zmeny sa oproti vlaňajšiemu debutu udiali. Asi najzreteľnejšou je využitie čistého spevu, o ktorý sa postaral basák Paolo Rossi. Treba však povedať, že to nebola práve najšťastnejšia voľba. Nie, nemám problém s využívaním čistých spevov v podobne extrémnych zákutiach hudby. Ide tu skôr o typ spevu a kvality interpreta, ktoré nie sú práve najvyššie. Príliš vysoko položené tóny v skladbách Thru Our Scars a Conspiracy Of Silence musia okamžite preberať deathmetalového fanúšika, ktorý si do týchto momentov určite užíval parádnu rytmickú jazdu, s výborným vokálom a čoraz výraznejšou a lepšou prácou gitár a ich melódii. Práve spôsob, akým sa páni pohrali s melodickými vyhrávkami je naozaj ukážkový. Nejde o žiadne prílišné exhibície, aké vyznávajú technickejšie spolky, ale o účinnú zmenu a obohatenie extrémne rýchlej a brutálnej kompozície. Stačí sa započúvať do každej z troch nových skladieb, pretože posledná titulná skladba je klavírnym outrom a opäť plní funkciu akéhosi dramatična. Nesmiem opomenúť ani vynikajúcu cover verziu kultovej veci Blinded By Fear, od legendárnych pionierov melodického death metalu At The Gates, z ktorej Taliani urobili ešte závratnejšiu paľbu. Naozaj citlivý výber.

Fleshgod Apocalypse týmto EP dokázali svoj obrovský potenciál, ktorý dúfajme čoskoro vykvitne do ďalšej parádnej štúdiovky. Otázne je využívanie čistého vokálu. Našťastie tento krát ho nebolo v takom množstve, že by dokázal príliš rušiť. Fanúšikovia by však zrejme boli radšej za vynechanie tohto prvku, alebo aspoň typologickú zmenu daného prejavu.

8,5 / 10

1. Thru Our Scars
2. Abyssal