GHOST BRIGADE - Until Fear No Longer Defines Us

Ďalšia fínska kapela, ktorá vystrčila rohy a stojí za povšimnutie. Je tu GHOST BRIGADE. Na úvod krátke konštatovanie, že hudobníci z krajiny tisícich jazier musia mať v sebe nejak zakorenený ten cit pre melodiku… a z nej prameniacu melanchóliu. Táto nenápadná partia sa zatiaľ oťukala dvomi doskami, pričom aktuálna novinka "Until Fear No Longer Defines Us" akoby pravdivo ukazovala, čo nám jej tvorcovia chcú prezentovať celých šesť rokov svojho pôsobenia.

Už prvá pieseň "In The Woods" (hoci pôsobí len ako intro) naznačuje, že v blížiacich sa chvíľach môžeme očakávať poriadnu dávku smútku. V nasledujúcej "Clawmaster" sú však nevinne znejúce akustické gitary s čistým spevom nahradené svojimi drsnejšími obdobami. Tvrdosť vokálu mi nepripadá príliš deathová, skôr sa jedná o takú fúziu post-metal/melodeath.
Ale pozor, to sa netýka hudby! Tak, ako sa Manne Ikonen úspešne snaží nestáť na jednom mieste a strieda vo svojom repertoári množstvo rozličných hlasových polôh, tak sa jeho štyria kolegovia pokúšajú o podobný efekt, lež nie vždy úspešne. Pritom ich kompozícia je dosť rôznorodá, po pár skladbách pochopíte, že nezaškatuľkovateľná, hoci za primárny v nej možno považovať doom (niekde nájdete škatuľku doom/death či progressive doom). Do toho ešte príchuť sludge a to celé pod rúškom melodiky. Dá sa tiež poodhaliť, že konkrétne skladby majú rozdielnu atmosféru, navodzujú rozličnú náladu a ako to už pri podobných umelcoch býva, zmeny nálad sa dejú i počas jednotlivých stopách (spomeňme OPETH).

Ťažko bližšie popisovať či hodnotiť. Hudbu, akú nám GHOST BRIGADE prinášajú, je potrebné si vypočuť. Každý člen kapely (gitaristi Wille a Tommi, basák Janne, bubeník Veli-Matti, ale aj klávesák Aleksi Munter zo SWALLOW THE SUN, teraz už len v pozícii hosťa) odviedol veľmi precíznu prácu. Ich zadoomané dielo je určené pre úzky okruh ľudí, na svojom poli sa však nestratí. A pokiaľ by ste chceli siahnuť aj po predošlých dielach, neváhajte.
Vedzte však, že pri GHOST BRIGADE platí „do tretice všetko dobré“ a "Until Fear No Longer Defines Us" je zatiaľ najvyspelejšie i najprepracovanejšie dielo, aké stvorili. Napriek tomu, že sa držia zásad a štýlovo sa nikam neposunuli. Však, niekedy stačí byť v kategórii „lepší priemer“.

7,5 / 10

01. In The Woods
02. Clawmaster