GOD DEFAMER - Heavenly Hell

Z uplynulého roka nám ostal nejeden rest, a tak je čas čo to napraviť. Vlaňajšia jeseň totiž priniesla aj očakávaný debut nového slovenského projektu God Defamer. Heavenly Hell si určite zaslúži miesto na našej stránke a takisto aj zvýšenú pozornosť metalového fanúšika. Potenciál kapely načrtlo už päť skladbové promo (recenzia) z roku 2009, z ktorého kapela čerpala a niektoré skladby umiestnila aj na dlhohrajúci záznam. Na základe kvalít tejto demo nahrávky a so skúsenosťami, ktorými ostrieľaná zostava disponuje, asi málokto očakával nejaký prepadák. Takže budem sa opakovať. Heavenly Hell je nahrávkou, ktorá jednoducho stojí za zmienku.

Čo poslucháča upúta ako prvé? Začneme zrejme pri inštrumentálnych kvalitách, ktoré sú na pomerne vysokom leveli. Nejde však len o bravúru a ľahkosť, s akou muzikanti ovládajú svoje nástroje. Ako pozoruhodný fakt sa javia predovšetkým ich kreatívne možnosti, keďže nahrávka ponúka zreteľné skladateľské tromfy. Či už v klasických deathových nájazdoch s väčšou brutalitou, prieraznosťou a priamočiarosťou (Organization Of Fear, Heavenly Hell, The Holiest One), alebo naopak v hudobne košatejších záležitostiach, ktoré sú ošetrené efektnými melodickými vyhrávkami a sólami (Another Day, Another Death, Pestiferous Bastards, Murders From The Past). Práve spoľahlivé kombinovanie motívov typických pre melodický death metal, techniky a progresivity typických pre zámorie, no a samozrejme tradičnej brutality, robí z nahrávky veľmi pestrú deathmetalovú koláž. Výsledný sound sa vydaril, je moderný a svieži, čo takisto pridáva na celkovom vyznení nahrávky. Okrem growlingu možno v niektorých momentoch natrafiť aj na čistý vokál, ktorý zaobstarali hosťujúci speváci. Prítomnosť tohto prvku na modernej deathmetalovej doske rozhodne nepácha žiadne škody.
Jednotlivé kompozície sú premyslené, majú hlavu i pätu, ponúkajú kvalitné nosné motívy i minimalistické prvky. Na nahrávke sa tým pádom neustále niečo deje, jednotlivé postupy sa prelínajú a plynule na seba nadväzujú. Z tohto hľadiska ide o veľmi pútavú dosku, ktorá nemá šancu nudiť.

God Defamer sa týmto počinom zaradili k špičke slovenskej scény a s takouto kvalitou by sa rozhodne nemuseli hanbiť ani vo svete. Nápady a zručnosť snáď kapele vydržia aj do budúcna a pripraví nám ešte kvalitnejšie hody. Nechajme sa prekvapiť.

7,5 / 10

1. Organization Of Fear
2. Pestiferous Bastard