GOD DETHRONED - Passiondale

Holandská špička na poli extrémneho metalu, bezverci God Dethroned natĺkli nový materiál, už deviaty v poradí. Veru tak, je to už stálica, ktorá s prehľadom zásobuje fanúšikov vyváženými fošňami, ktoré nemohli sklamať. Nikdy som nepatril medzi veľkých fanúšikov tejto úderky, mienim ju však pozornejšie sledovať, pretože Passiondale ma teda veľmi príjemne prekvapil. Tentokrát som sa materiál rozhodol pojať podrobnejšie.

Kapela prešla zaujímavými rošádami na poste bubeníka a gitary. Tej sa uchytila sympatická ženská Susan a darí sa jej veľmi slušne. Je to opäť klasický guľáš z kotlíka God Dethroned, zmiešaný z výdatných surovín jednotlivých období kapely. To ranné surovejšie pripomenú úvodné famózne jazdy Under A Darkening Sky a No Man`s Land. Nejako takto som si to predstavoval. Nasleduje dlhšia, vyše šesťminútová hymna Posion Fog. Jednoduché príjemné melódie, ktoré obmenia agresívny black/deathový úvod, zakomponovaný čistý vokál, všetko nenásilne a umne aranžované. Jednoduchý recept, ale v rukách majstrov ako God Dethroned určite sú, sa takýto koncept mení v genialitu. Vrchol albumu. Niečo viac z blackových postupov ponúkne ďalšia paľba Drowning In Mud. Po nej prichádza asi najmelodickejší kúsok(okrem záverečnej inštrumentálky) Passiondale, ktorý zase viac pripomína poslednú prijateľnejšiu tvorbu. To nás však ešte čaká pre zmenu deathovejšia No Survivors a opäť skvelo aranžovaný nosný melodický motív, druhý a poslednýkrát použitý čistý vokál. Začiatok Behind Enemy Lines obstará riff á la Morbid Angel, v druhej minútke prekvapí pekné sóličko. Kapela si neoddýchne ani v predposlednej Fallen Emipers, ale až v spomínanom závere Artifacts Of The Great War, opäť sakramentsky jednoduchá a chytľavá kompozícia, ktorá sa atmosférou na záver hodí.

Nový album God Dethroned je jednoducho natrieskané výbornými skladbami, ťažko hľadať nejaké to slabšie miesto. Samozrejme, že sa už troška začalo variť aj z vody, myslím že to však v konečnom resumé zaváži minimálne. Výborný zvuk, nadštandardná kompozičná kvalita, takto si osobne predstavujem klasickú extrémnu metalovú dosku v roku 2009.

8 / 10

01. The Cross Of Sacrifice
02. Under A Darkening Sky