GOROD - A Perfect Absolution

GOROD - A Perfect Absolution

Rok 2012 je a s veľkou pravdepodobnosťou aj bude veľmi naklonený technickému a progresívnemu death metalu. V oboch týchto jeho odnožiach to pekne žije a k životu im mocne pomáha aj francúzska banda, ktorá pod vedením Mathieua Pascala hrá už pekných pár rokov, no až v tých ostatných získava viac uznania aj od širšej palety fanúšikov. Reč je samozrejme o GOROD. Tí prišli so svojím štvrtým radovým albumom. Aj keď už minulé EP „Transcedence“ naznačovalo, že sa hudobníci chystajú ešte viac zamiešať žánrom a ochotne do neho pridajú ďalšie nové prvky, musel prísť „A Perfect Absolution“, aby ukázal, ako perfektne to dokážu urobiť. Samozrejme, že tentokrát už nedostala toľko priestoru akustická gitara. Album je v prvom rade death metal, no death metal, ktorého obsah schovaný za ostrými gitarami a rýchlymi tempami, až taký deathmetalový nie je. GOROD vtláčajú do svojej hudby veľké množstvo odlišných vplyvov, od jazzu a klasiky po latino. Nerobia to ale tak, že by neustále striedali žánre. Oni tieto vplyvy úspešne transformujú do jedného prevažne metalového celku. Piesne teda plynú bez akýchkoľvek prekážok, ktoré zvyknú neprajníci vyčítať technickým kapelám. GOROD opäť potvrdili, že dokážu spraviť hudbu, ktorá je komplexná, plná, no zároveň zostávajú omnoho chytľavejší než väčšina jednoduchšie hrajúcich kapiel. V tomto je ich nesporná výhoda a veľký talent. Skladby (v podstate všetky, nemá zmysel menovať) vám bez väčších problémov zostanú v hlave. 

Vokál Juliena Deyresa je rôznorodý a podarený, aj keď mu občas možno chýba trocha väčšej údernosti a sily. Výborný nápad bol aj angažovanie dvoch hosťujúcich spevákov, ktorí sa v dvoch piesňach postarali o čistejšie vokály a pridali skladbám ďalšiu novú vrstvu. Julien si jednoznačne dal záležať na textoch a album rozpráva príbeh zabŕdajúci do slovanskej histórie, no robí to  s peknou dávkou pridanej fantázie. V booklete albumu nájdete aj časti dovysvetľujúce význam jednotlivých textov a pozadie celého konceptu. Zvuk albumu je nádherný. Všetky nástroje sú vynikajúco vyvážené a disponujú silným a zrozumiteľným nazvučením zároveň. Neujde vám teda ani jedna nota, ani jeden moment. Hudbe GOROD prospelo aj zapojenie sedemstrunových gitár, ktoré v správnych momentoch pridajú piesňam ďalší rozsah. K tomu prispievajú ešte aj ďalší dvaja hostia. Gitarové sóla si tu strihli Michael Keene (THE FACELESS) a Christian Muenzner (OBSCURA). „A Perfect Absolution“ je album, ktorý má bez problémov šancu osloviť ľudí, ktorí majú radi chytľavý extrémny metal, tých, ktorí sa vyžívajú v hudobníckych kúskoch a rovnako aj tých, ktorí majú radi prácu s rôznymi náladami, atmosférou a vpravovanie odlišných prvkov do metalu. Zároveň je to album, ktorý u mňa vyrazil z prehrávača „Incurso“ a na moje potešenie ukázal, že v tomto roku prišiel veľmi rýchlo deathmetalový album, ktorý sa mu v dokázal bez problémov vyrovnať.

9,5 / 10

Tracklist

1. The Call to Redemption (Intro)
2. Birds of Sulphur
3. Sailing into the Earth
4. Elements and Spirit
5. The Axe of God
6. 5000 at the Funeral
7. Carved in the Wind
8. Varangian Paradise
9. Tribute of Blood

Zostava

Benoit Claus - basgutara
Samuel Santiago - bicie
Mathieu Pascal - gitara
Nicolas Alberny - gitara
Julien "Nutz" Deyres - vokál

Informácie o albume

Žáner: Technical Death Metal

Dátum vydania: 23.03.2012

Typ:

Dĺžka: 39:58

Vydavateľstvo: Listenable Records

Webová stránka:

Krajina: Francúzsko

Informácie o recenzii

Uverejnené: 2012-04-19 19:01:53

Prečítané: 1135x

Autor: Kamil Adamík

Kamil Adamík

Názory redakcie

Chýba názor redakcie