HAIL OF BULLETS - On Divine Winds

Holandské deathmetalové komando, v ktorom svoje sily spojili viacerí skúsení harcovníci pôsobiaci na miestnej scéne (Gorefest, Thanatos, Asphyx), vyrukovalo so svojím druhým plnohodnotným počinom. Celý koncept a témy textov vychádzajú z veľkého záujmu frontmana Martina Van Drunena o históriu druhej svetovej vojny. Výborný debutový album ...Of Frost And War z pred dvoch rokov sa zaoberal rusko-nemeckou vojnou na východnom fronte. No a horúca jesenná novinka On Divine Winds (preklad japonského slova Kamikaze - Kami=Boh, kaze=vietor) sa zase týka zverstiev, ktoré sa odohrali počas vojenských konfliktov v tichomorí.

Pravý old school death metal nášho milého Martina neprestáva baviť a to je skutočne veľmi potešujúci fakt. Jeho návrat do death/doomových Asphyx sa niesol v znamení vynikajúceho záznamu "Death...The Brutal Way", no poďme sa však ohliadnuť za debutom kapely, ktorá nás momentálne zaujíma viac. Hail Of Bullets na ňom bez problémov presvedčili death metalovú verejnosť a získali si veľmi pochvalné slová od kritikov. Dokázali vyčariť mrazivú a veľmi autentickú atmosféru, deatherov si podmanili skvelými ťažkotonážnymi riffmi a pestrou rytmickou sekciou (prechody do pomalých doomových pasáží) a ponúkli priehrštie veľmi dobre zakomponovanej melodiky. Nad tým všetkým sa samozrejme niesol Martin Van Drunen a jeho chorobné hrdlo, ktoré už hádam netreba nikomu predstavovať a ktoré stále fascinuje aj na novom albume. A hoci Hail Of Bullets neoplývajú žiadnou invenčnou schopnosťou, tento fakt dokážu dokonale vyvážiť príkladným zápalom pre vec, radosťou z muziky a v neposlednom rade heroickými výkonmi, nie len tými koncertnými.
Božie vetry nám síce neprinášajú žiadne prekvapenia, no vyššie spomínaný prístup muzikantov je opäť jasne citeľný. Ale nie je to len o tom. Hail Of Bullets sú jednoducho v skvelej forme. Debutový album vyrážal dych perfektnými zásekmi, za ktoré stále platia Ordered Eastward, Advancing Once More, Red Wolves Of Stalin, či Berlin. A nový album v tomto smere vôbec nezaostáva. Mimoriadne vydarenou je úvodná klipovka Operation Z, ktorá sa určite zaradí ku koncertným istotám. Na skvelom zážitku má svoj podiel vynikajúca atmosféra a schopnosť kapely zaviesť vás priamo do deja drastických bojov. Stačí si vypočuť krásne sugestívnu Tokyo Napalm Holocaust, premyslenú titulku Kamikaze, či majestátny záver To Bear The Unbearable. Alebo vás očaria tradičné priamočiare paľby Guadalcanal a On Choral Shores. Páni skutočne neponechali nič na náhodu, čo dosvedčuje skvelý hutný a valivý sound. Všetko je zárukou tej najvyššej kvality, ktorú v súčasnosti môže old school death metalová kapela ponúknuť.

Skvelé. Hail Of Bullets pripravili prepracovanejšieho nástupcu a nezabudli na množstvo pozoruhodných momentov. Takto osobne si predstavujem poriadny death metal a vďaka takýmto projektom sa neustále presviedčam, že držať takýto okrajový žáner pri živote rozhodne má zmysel.

9 / 10

1. Intro
2. Operation Z