HATE ETERNAL - Fury & Flames

HATE ETERNAL - Fury & Flames

Ak je ešte niekto, kto pochybuje o tom, že HATE ETERNAL patria medzi úzku svetovú death metalovú špičku, nech si pustí ich nový album. Ak to nezmení jeho názor, budem pochybovať o tom, že má skutočne death metal rád. V podstate by som tu mohol s recenziou skončiť, keďže je jasné, že iné ako pochvalné slová v nej zrejme nebudú, ale tak aspoň stručne.

Tak ako každý album HATE ETERNAL, je aj Fury & Flames dokonalou oslavou charakteristík, ktoré inde ako v extrémnom metale budete hľadať márne a to sú živelnosť, zúrivosť, zverskosť, hnev. To všetko s neuveriteľnou intenzitou a naliehavosťou, ktorá vás proste donúti k tomu, aby ste nabili energiou a začali metať hlavou, drviť na imaginárnej gitare, či growlovať, čo vám hrdlo stačí. Ako vravím, na Fury & Flames sú všetky tieto veci dohnané do extrému, no zároveň je tu aj ďalšia dôležitá vlastnosť, ktorá sa pridáva ku klasickým vlastnostiam žánru a ktorá robí moderný death metal moderným – a to je neuveriteľná precíznosť a technická presnosť. Vynikajúce výkony všetkých hudobníkov (o Erikovi Rutanovi samozrejme pochybovať netreba, nový bubeník Jade Simonetto ma neuveriteľne prekvapil – myslím, že ani jeden z fans nemôže namietať voči tomu, že Dereka Roddyho nahradil viac ako postačujúco a Alex Webster z CANNIBAL CORPSE na base priniesol so svojím typickým agresívnym a výrazným zvukom basgitary do HATE ETERNAL novú, hudbu rozširujúcu dimenziu) dvíhajú ich hudbu skutočne až do blízkosti pomyselného piedestálu smrtiacej scény. Čomu napomáha, okrem všetkého predtým spomenutého aj fakt, že Erik Rutan je jeden z najgeniálnejších riffmajstrov v oblasti smrtiaceho kovu. Jeho ostré, rýchle a husté gitarové pasáže skutočne nemajú jedinej chyby.

Nové dielko „večnej nenávisti“ je teda vynikajúcim pokračovateľom v diskografii kapely držiaci sa naďalej vo vodách nekompromisného, krvavého (nie lyrikou) a démonického death metalu, ktorý okrem toho, že od minulej fošne I, Monarch (ktorá má podľa mňa tiež miesto v rockovej/metalovej histórii) ešte viac zextrémnel má v sebe aj dostatok rôznorodosti a je bez najmenších problémov okamžite rozpoznateľný a dokonale osobitý. Ako som povedal – Oslava Death Metalu!

10 / 10

1. Hell Envenom
2. Whom Gods May Destroy