HOUR OF PENANCE - Paradogma

Veľké nádeje, ktoré boli vkladané do týchto talentovaných Talianov, sa v spojitosti s ich štvrtým štúdiovým albumom naplnili. Hudobná línia v ich prevedení začína naberať na kvalite, a to už má kapela na konte minimálne dva sľubné záznamy. Jedná sa o Pageantry For Martyrs (2005), ale predovšetkým o predošlý album The Vile Conception (2008), ktorý možno označiť prívlastkom prelomový. Rimania na ňom jasne upozornili, že s ich brutal death metalovým šialenstvom treba vážne počítať. Paradogma je logickým pokračovaním v nastolenom trende a so značným perfekcionizmom sa snaží vylepšiť dojmy z predošlej tvorby kapely.

Nie, Hour Of Penance nie sú žiadni novátori. Svojím prejavom ukážkovo zapadajú do mantinelov žánru, pričom v sebe snúbia viacero ingrediencií známych z tvorby známejších spolkov. Typickým poznávacím znamením kapely je mohutný gitarový tlak, nie nepodobný zaoceánskym Hate Eternal. Spomeňme ale i skutočné bubenícke eso, ktorým je Mauro Mercurio. Jeho končatiny kmitajú vo frekvencii, ktorá je charakteristická pre absolútnu svetovú špičku, nehovoriac o pestrosti a presnosti jeho hry. Veľmi surovým a agresívnym hrdlom disponuje frontman Francesco Paoli, ktorého poznáme i z pôsobenia u spriaznených kolegov Fleshgod Apocalypse. Pripočítajme k tomu jedovaté frázovanie v skutočne rýchlom tempe a máme tu ďalší podstatný bod, ktorý robí z Hour Of Penance členov svetovej triedy v BDM.

Paradogma naozaj ponúka zatiaľ najsilnejší materiál v histórii kapely. Už začiatok albumu ponúka zdrvujúce útoky v podobe skladieb Paradogma, Thousands Of Christ a The Woeful Eucharisty, ktoré si jednoznačne riekli o svoje miesto v zlatom fonde kapely. Zdobí ich nekompromisne sa valiaca rytmická smršť, kde tu vyšperkovaná gitarovou vyhrávkou či sólom a všetko kontrolujúci vokál Francesca Paoliho. Spomalenie a niečo z pokojnejších stredných temp ponúkne štvorka Malovelence Of The Righteous, ale po nej sa opäť všetko spúšťa v šialene rýchlych intenciách. Jedinou netypickou skladbou, ktorú sme v podaní kapely ešte nemali možnosť počuť, je záverečný atmosférický hymnus Apotheosis, ktorý by sa svojím vyznením pokojne hodil do koncepcie poľských extrémistov Behemoth.

Paradogmou si Hour Of Penance definitívne zabezpečili miesto v súčasnej špičke brutálneho death metalu. Hoci medzi novinkou a predchodcom nie je zas až taký výrazný kvalitatívny rozdiel, k tomuto materiálu môžu vyznávači priamočiareho a energického death metalu pristupovať s nadšením. Osobne tu však ešte vidím priestor a potenciál stúpnuť k tým úplne najvyšším métam.

8,5 / 10

01. Paradogma
02. Thousands Of Christs