HYPOCRISY - End Of Disclosure

HYPOCRISY - End Of Disclosure

Mám pocit, že HYPOCRISY vydávajú svoje albumy len tak z povinnosti, či zo zotrvačnosti svojho mena, aby sa nepovedalo, že ich početná diskografia sa z času na čas chronologicky nerozrastá. Háčik je však v tom, že kapela už pred celou jednou dekádou ustrnula na mieste a ani zďaleka nemá čo i len najmenšiu tendenciu vyvrátiť fakt, že Peter Tägtgren a spol. si pokojne spia na vavrínoch. To, že na novinke sa hlásia ku svojim koreňom je jedna vec. Avšak dookola omielané, kolovrátkovité, až miestami gýčovité postupy, ktorými sa toho snažia dosiahnuť je vec druhá a o to závažnejšia. Podobný recyklačný princíp použili už aj na predošlých albumoch. A práve tu dlhodobo spočíva zásadný problém tejto dnes už legendy švédskeho melodického death metalu, ktorá sa vo svojich najlepších a najproduktívnejších rokoch mohla ako jedna z mála pýšiť pozíciou unikátneho vlajkonosiča svojho žánru.

“End Of Disclosure” totiž neponúka absolútne nič iné (a už tobôž nic nové), než celkom dokonale odstáty destilát z dielne švédskeho tria. Má to podobný účinok, ako keď si poniekoľký krát po sebe vylúhujete jedno a to isté vrecúško čaju. Album má samozrejme štandardne dobre zvládnutý zvuk a okamžite identifikovateľný autorský feeling, podľa čoho vám je ihneď jasné, o koho sa jedná. Avšak, až zúfalo beznádejné vykrádanie seba samých (tie recyklované postupy su toho jasným svedectvom) bez jediného výrazného nápadu, či akejkoľvek iniciatívy je skutočne “pochúťkou” možno tak pre podobne odstátych fanúšikov. Neviem si inak vysvetliť, koho dnes vôbec ešte môže osloviť súčasná produkcia kapely. Je zrejmé, že Peter Tägtgren tešiaci sa viac z aktivít svojho dnes už full-time projektu PAIN obrátil primárne svoju pozornosť i skladateľskú koncentráciu práve týmto smerom a jeho domovská kapela (odsunutá chtiac, či nechtiac na vedľajšiu koľaj) tým pádom logicky trpí.

HYPOCRISY nahrali “len” ďalší album do počtu, ktorý keby nevznikol, metalový svet by absolútne o nič neprišiel. Vzhľadom na určitý zažitý rešpekt k tejto kapele je aj moje bodovanie chabým priemerom.

5 / 10

1. End Of Disclosure