JOE SATRIANI - Shockwave Supernova

JOE SATRIANI - Shockwave Supernova

Po dvoch rokoch sa k nám opäť dostáva ďalší počin jedného z najlepších gitaristov, aký momentálne na tento nástroj brnkajú. Asi ho nemusím nikomu predstavovať, jedná sa o fošňu Shockwave Supernova, dokopy ju dal kto iný, ako Joe Satriani. Nový album je nástupcom diela Unstoppable Momentum, ktoré svetlo sveta uzrelo pred spomínanými dvomi rokmi, mne až tak veľmi nešmakovalo, darmo, na svoje staršie majstrovské vypalováky sa až tak moc nechytalo, ale samozrejme, stále je to ukážka neskutočnej inštrumentálnej vyzrelosti všetkých zúčastnených, avšak najmä Maestra Satrianiho. Poďme sa ale pozrieť na v poradí 15ty matroš.

Kapela sa v podstate až tak veľmi nezmenila, nebudem tu menovať všetkých muzikantov, ale ihneď po oznámení, že na albume bude časť doprevádzať za bicími aj Marco Minnemann, ktorého sme okrem iného mohli vidieť aj na konkurze Dream Theater a naozaj len veľmi tesne tento post nezískal a predbehol ho, asi všetkým dobre známy Mike Mangini, okamžite som tušil, že album bude niečím zaujímavý. V podstate, nemýlil som sa. Ihneď po prvých tónoch je jasná mierna zmena, mix je taký nejaký špinavší, príde mi, ako keby muzikanti miestami len jamovali, niečo, niekde skúšali a dávali dokopy. Funguje to ale neskutočne, hneď od prvej skladby ma muzika zaujala, je vyvážená, rytmická, melodická, veľmi ľahko sa dostáva pod kožu aj napriek tomu, že album je inštrumentálny. Na mňa to pôsobí ako nejaký mix staršej tvorby, doplnený o nové nápady, ale nejaké napodobňovanie, ktoré by mi jednoznačne udrelo do uší som nespozoroval. Je jasné, že niektoré postupy, tabuľky sme tu už niekedy mali a počuli, je to ale normálne a jednoznačne v rámci medzí. Album je veľmi dobre vyvážený, rýchlejšie gitarové songy sú striedané ľahšími, melancholickými, priam lyrickými kúskami, ani pred koncom som nebol až tak unavený, čo sa mi pri niektorých počinoch naozaj stávalo. O výkone na jednotlivých postoch ani nemá význam diskutovať, všetky nástroje sú veľmi dobre čitateľné, všetci dostali svoj priestor, ale naozaj, pre mňa je Marco Minnemann jednoznačnou lahôdkou. Počúvať jeho bicie, jazzové vložky, jednotlivé prechody a hlavne cit, ktorým tento pán disponuje, posúva tento album o level vyššie. Nehrá síce na všetkých songoch, ale keby som vopred nevedel, kde sa objavil, bez problémov ho identifikujeme.

A čo na záver? Nehovorím, že je Shockwave Supernova najlepším dielom Satrianiho, to zrejme nie, na jeho megakúsky jej niečo málo chýba, ale aj tak je to perfektná ukážka hudobného, inštrumentálneho majstrovstva a keď sa dokážu všetci zúčastnení podriadiť jednému cieľu, netlačiť to do extrémov, tak vzniká výborná hudobná ukážka, ktorú by si mal každý rocker vypočuť a žasnúť s otvorenými ústami, čo to tam tí chlapoši dávajú. A Supernova takouto ukážkou určite je!!!

8,5 / 10

1.Shockwave Supernova
2.Lost in a Memory