MNEMIC - Passenger

MNEMIC - Passenger

Dánski cyber metalisti MNEMIC vydali v januári svoj tretí album s názvom „Passenger“. Od svojho debutu „The Audio Injected Soul“ sa nesú na vlne moderného a úderného metalcoreu, mnohými recenzentmi nazývaného aj cyber metal. Kapela si začala získavať svojich fanúšikov (najmä však tých mladších) už od spomínaného debutu, svojou razanciou a údernosťou.

Vkladám „promáč“ dánskeho kvinteta do prehrávača, v hlavou mi však prebieha myšlienka, že kapely typu MNEMIC ja vlastne vôbec nemám rád a práve preto netrpezlivo očakávam posluch „Passengeru“. Úvodnú skladbu „Humanault“ otvára zbesilý výkrik a hneď od úvodu sa na vás valí ničivá metalcoreová jazda, ktorá pohltí všetko čo jej príde do cesty. Chalani okolo speváka Guillameho Bideaua majú už svoj vyhranený štýl a to aj napriek tomu, že aktuálny album je ich tretím v poradí. Album odsýpa v ničivom tempe postupne ďalej a to čoho som sa obával prichádza. Mne táto nahrávka absolútne nič nevraví. Guillame si ide pretrhnúť hlasivky pri coreovom reve, je vynikajúci aj v melodických polohách spevu. A tu je možno môj problém s metalcoreom. Možno keby práve takáto hudba bola bez melodických vsuvkov, by sa mi aj páčila, alebo na druhej strane, keby bola iba celá melodická. Fakt neviem. Počúvanie sa mi pomaly zovšednieva a nudí. Až prídu dva momenty albumu. Najprv skladba „Pigfuck“, ktorá sa rozbieha v strednom tempe a neskôr sa zrýchľuje. Je plná zvratov, z pozadia znie „ejkanie“ davu. Ďalším pre mňa zaujímavým bodom je pesnička „Stuck Here“, ktorá má melodickejší úvod, poprepletaný rôznymi sekavými gitarovými rifmy. Za zmienku určite stojí, že pri počúvaní predposlednej skladby „Shape Of the Formless“ som počul pasáž ako v skladbe „Reborn“ od legendárnych Hypocrisy.

Títo sympatickí Dáni si vybrali svoju cestu, v ktorej pokračujú aj na tomto albume. Musím vyzdvihnúť kvalitný zvuk, skvelý spevácky výkon, tvrdé zabíjajúce prechody a gitarové riffy. Pre fanúšikov tohto „modernejšieho“ pojatia metalu vrelo odporúčam, album má gule, zabijácke tempo. Ale ako som však už povedal, mňa posluch tohto albumu nudil. Žiadna skladba okrem dvoch spomínaných nijako nevyčnieva z radu a celý album mi tak pripadá ako jeden celok, ktorý sa mi zlieva dokopy. Ak by som si mal vybrať, tak určite by som volil ich krajanov RAUNCHY. Avšak pre všetkých metalcoreu chtivých fanúšikov, by toto album nemalo byť sklamaním.

5 / 10

1. Humanaut
2. In The Nothingness Black