OBITUARY - Darkest Day

Jedna z mojich najobľúbenejších kapiel, floridskí death metaloví veteráni Obituary a ich tretia doska po comebacku, tenokrát pomenovaná Darkest Day. Comeback bol zahájený albumom Frozen In Time v roku 2005 a o dva roky ho nasledoval Xecutioner`s Return už aj s gitarovým mágom Ralphom Santollom. Tieto albumy však spôsobili väčšine fanúšikov skôr sklamanie a výnimkou som nebol ani ja. Novinka Darkest Day mala byť aspoň čiastočnou satisfakciou za utrpenie spôsobené počúvaním nudných riffovačiek vylúhovaných z najlepších časov legendy. Nuž nestalo sa.

Ani teraz, ani predtým mohol málokto očakávať od Obituary vyrovnanie sa míľnikom, akými sú Cause Of Death alebo World Demise. No dôstojný návrat ku koreňom sa očakávať dal. Frozen In Time bolo trpkým sklamaním a Xecutioner´s Return mal aspoň akú takú šťavu vďaka vynikajúcej práci Ralpha Santollu. Ten sa nedal zahanbiť ani teraz a jeho sóla sú miestami ešte lepšie a zapracovanejšie. Čo však z toho, keď z 52 minút hracej plochy Obituary ponúkajú okrem sľubných skladieb aj pár nehorázne nudných hobľovačiek. Keby materiál aspoň odsýpal ako úvodná pecka List Of Dead, alebo ponúkol viacej zaujímavých prvkov, ako je orientálny motív v Lost Inside. Za zmienku stoja aj Blood to Give a Your Darkest Day, ktorá má naozaj výbornú atmosféru a nachvíľu tak trocha pripomína smrteľné mrazenie z Cause Of Death. Naopak, See Me Now, This Life alebo Truth Be Told vyvolávajú iba zívanie.
Je mi veľmi ľúto, čo sa stalo s Obituary. Stále sa dá povedať, že hrajú tú svoju originálnu muziku, ktorou v 90 rokoch zaujali veľa death metalových fanúšikov a právom sa im dostal do rúk status legendy. No akosi to nestačí.

Dnešná tvorba žiaľbohu obsahuje málo driveu a minimum zaujímavých momentov. Obituary pristupujú k práci maximálne old schoolovo a tak sa od nich dočkáme len starých známych riffových konštrukcií, ktoré sú obohatené len naoko. A tak sa Darkest Day v celku opäť javí ako nuda. Vďaka niektorým vydareným peckám sa síce zdá, že na Floride opäť svitá na lepšie časy, no pridlhá stopáž s povinnou vatou toto zdanie potláča. Ťažko hovoriť o sklamaní, skôr o opätovnej nespokojnosti. Možno by Obituary mali ostať iba pri koncertných šnúrach, pretože zle nedobre je práve teraz.

5,5 / 10

01. List Of Dead
02. Blood To Give