OBLOMOV - Mighty Cosmic Dances

Nie je na každodennom poriadku, aby kapela od nás, alebo našich západných susedov vzbudila pozornosť nejakého významnejšieho zahraničného vydavateľstva. A keďže slánskym OBLOMOV sa to podarilo, bolo by vhodné trocha si na nich posvietiť...

Na ich prvom dlhohrajúcom albume, ktorému predchádzali dva demáče, nájdeme 40 minút výrazne melodického black metalu, s občasnými death metalovými riffmi, ktoré si však stále zachovávajú melodickosť. Všetko je dopĺňané klávesmi, či samplami na zvýraznenie výbornej kozmickej atmosféry, ktorou táto nahrávka oplýva a asi najväčšou zvláštnosťou je potom využitie saxofónu, nástroju to pre metal dosť nezvyčajného. Pre mňa je veľmi sympatické, že aj napriek tomu, že sú OBLOMOV kapelou, ktorá sa jasne nebojí experimentovať, nepreháňajú to s využívaním iných prvkov (sample, saxofón) a stále hrá v ich hudbe prím metalová = gitarová zložka. A bola by škoda ju potláčať na úkor iných nástrojov, lebo gitarové vyhrávky a melódie, ktoré dokážu títo hudobníci zložiť, sú skutočne výborné a pútavé. Na moje veľké potešenie je tomu podobne aj vo vokálnej oblasti, kde sú využívané výhradne extrémne spôsoby spevu, čiže blackový škrekot a trošička growlingu (privítal by som viac).Piesne majú v sebe dostatok nápadov, nie sú však nijako preplnené. Ale iba občas stane, že sa zjaví pasáž, ktorá až tak nezaujme. Celku to neškodí, no práve niektoré z týchto pasáží, konkrétne sú to niektoré pomalé pasáže, sú niekedy trocha dlhšie, ako by mali byť.

Nahrávka má ozaj vydarený a vyrovnaný zvuk s dostatočne výraznou basou. Výsledný zvukový efekt vôbec nekazí fakt, že OBLOMOV využívajú služby bicieho automatu, keďže je naprogramovaný a nazvučený naozaj výborne. Album Mighty Cosmic Dances bez diskusie stojí za vypočutie (a následné počúvanie) každému, kto má rád melodickú a atmosférickú extrémnu hudbu. A myslím, že tu v našich končinách patria vo tejto hudobnej oblasti jednoznačne k tomu najlepšiemu.

8,5 / 10

01. INTo the R.O.
02. Mentality Failure