ONE MAN ARMY AND THE UNDEAD QUARTET - 21st Century Killing Machine

Prvé, čo ma na One Man Army and The Undead Quartet zaujalo, bol ich dlhočizný názov. Preto sa v recenzii obmedzím iba na skrátené formy tohto pomenovania. Kapela vznikla v lete roku 2004. Najprv sa jednalo o one-man projekt Johana Lindstranda, ale s pribúdajúcim časom, pribúdali aj muzikanti. Štýlovo sa však všetci zhodli a pod hlavičkou OMAaTUQ produkujú svižný thrash/death metal.

Album “21st Century Killing Machine” je ich prvou oficiálnou vecou (majú síce na konte aj promo “When Hatred Comes To Life”, ale všetky skladby z tejto placky sú aj na debutovom CD). Celý tento hudobný kolotoč sa začína úvodnou peckou „Killing Machine“. Ukážková porcia kvalitného death metalu v strednom tempe, skvelý vokálny prejav a hromada sálajúcej energie. Dvojka „Devil On The Red Carpet“ je mojím absolútnym favoritom. Táto vec má všetko, čo má správna metalová skladba na začiatku 21. storočia mať: zaujímavé riffy, pulzujúcu rytmiku, hardrockovo-metalové sólo a hitový refrén. Mňam!

Nemá význam rozoberať dopodrobna ďalšie skladby jednu po druhej, pretože to, čo som napísal o prvých dvoch, platí +- aj pre ne. (Ale tá druhá mi stále motá hlavu a ja si stále pospevujem refrén) To však neznamená, že pesničky sa na seba podobajú ako vajce vajcu. Práve naopak. Oceňujem snahu hudobníkov odlíšiť jednotlivé skladby, či už zmenou tempa, pridaním nejakých zvukových efektov, alebo pestrým budovaním gitarových sól. Ale aby som len nechválil, tak musím spomenúť aj nejaké záporné aspekty. Niekedy mám pocit, že zvuk je príliš “odľudštený” a sterilný (taký až príliš dokonalý). Druhá vec je, že na tento album musím mať náladu. Ale to asi nie je chyba albumu, ale moja...

Napriek tomu, že “21st Century Killing Machine” je debutom, pôsobí na mňa veľmi zrelým dojmom. Bude to asi tým, že hudobníci už pôsobia aj v iných zoskupeniach a majú veľmi jasnú predstavu o svojej hudbe. Zárukou kvality tejto bandy môže byť aj to, že si ich ako predskokanov na svoje turné vybrali fínski šialenci Children of Bodom.

P.S.: Promo verzia albumu obsahuje iba 10 skladieb, ale oficiálne ich má byť 12. Takže táto recenzia sa vzťahuje len na to, čo som mal možnosť počuť.

7 / 10

01. Killing machine