PESTILENCE - Resurrection Macabre

PESTILENCE - Resurrection Macabre

Ktorý deathmetalový fanúšik dnes nepozná diela Consuming Impulse, Testimony Of The Ancients alebo progresívny vrchol The Spheres? Aj preto je návrat PESTILENCE ďalším z radu veľkých. Mameliho družina sa však hudobne nevracia k The Spheres, volí pohľad do obdobia, keď death metal bol na vrchole svojej prvej vlny. Najbližšie je tento album zrejme ku krutému Consuming Impulse, na ktorom ešte vyvádzal Martin van Drunen.

Nové skladby sa rozkladajú na ploche štyridsiatich minút, pri čom PESTILENCE ponúkajú aj tri kultové skladby z prvých troch dosiek v prerobenej verzii. Tento ťah považujem za viac menej zbytočný. Zo skladieb sa samozrejme vytratila pôvodná atmosféra a celkovo zapadajú k novému albumu. Snáď oslovia nových fanúšikov tejto legendy. Mameliho nechutné vokálne krochkanie, pálivý riff a totálne valivé tempo, tak to je famózny otvárak Devouring Frenzy. Nasledujú hitové Horror Detox a Hate Suicide, a ak ste pozorne sledovali situáciu okolo PESTILENCE počas nahrávania, zistíte, že práve tieto tri skladby ponúkli ako ochutnávku. Vytiahli v podstate to najlepšie z novinky. Moji osobní favoriti sú však chorobné Resurrection Macabre a predovšetkým záverečná In Sickness and Death, v ktorých prevláda stredné tempo a gitarové linky zafarbené do disharmonických odtieňov. Jasný dôkaz, že PESTILENCE nepokračujú v žiadnych experimentoch, jednoducho sa potrebovali vrátiť do death metalového kolotoča s nahrávkou, ktorá je hodná ich mena, so zostavou takmer identickou ako pri Testimony Of The Ancients.

Nie že by bol basgitarový mág Tony Choy nepočuteľný, no neodpustím si povedať, že nahrávke by svedčali aj nejaké fígle naviac. Vyčítal by som ešte pomerne malý počet melodických prvkov. Aspoň, že sa Patrick nehanbil ozdobiť niektoré skladby svojimi vynikajúcimi sólami.

Resurrection Macabre je dosť brutálnym albumom, nebojím sa ho označiť prívlastkom najtvrdším v histórii PESTILENCE. Podstatné je, že ním učinili comeback, ktorý je na môj veru zmysluplný a núka mi zaujímavé otázky ohľadom ich budúcnosti.

7,5 / 10

01. Devouring Frenzy
02. Horror Detox