POPPY SEED GRINDER - Opressed Reality

POPPY SEED GRINDER – tento názov, aspoň mne osobne znie tak milo, až detsky. Aj keď jeho preklad, ani hudba, ktorú toto české kvarteto (v súčasnosti už kvinteto) produkuje s nejakými rozprávkami, alebo Zlatou bránou teda veľa spoločné nemá...

V pražskom štúdiu Hostivař nám chlapci v ozaj výbornej, prepracovanej a hutnej zvukovej kulise pripravili osem kusov poriadneho, našlapaného brutal death metalového nárezu. Kapela namiešala tie najlepšie elementy brutálneho smrteľného kovu do jedného veľmi chutného sústa. Ich songy teda v sebe majú potrebnú rýchlosť, ktorá poslucháča sprevádza celým albumom, keďže ku nejakému spomaleniu proste nedôjde. Dočkáme sa aj dostatočne technických pasáží, ktoré mi v zopár momentoch (ale ozaj len kde-tu) pripomenuli moju najobľúbenejšiu českú bandu INTERVALLE BIZZARE. Zároveň nás čaká aj hodná porcia slammovačiek, za ktoré by sa určite nehanbili napr. takí PROPHECY, či dokonca DYING FETUS. Občasné grindové výpady sú len dokončením mozaiky tvorby POPPY SEED GRINDER, ktorú ešte ako čerešnička na torte završuje využitie gitarových sól, javu nie tak častého pri kapelách tohto razenia.

Musím teda pochváliť jednotlivé hudobnícke výkony. Gitaristi už boli spomenutí, tak musím ešte poukázať na vokalistu Petra, ktorý disponuje veľmi variabilnými zvracacími prejavmi – rôzne guturálne prejavy, growling, škrekot atď. Bubeník Bazin (ktorý inak na fotke pod CD vyzerá pri kapele ako náhodný okoloidúci) si takisto zaslúži byť vyzdvihnutý, keďže jeho hra je veľmi rýchla, a aj keď nie je veľmi invenčná, určite napomáha soundu skupiny i albumu ku väčšej údernosti.

Hudba POPPY SEED GRINDER je teda veľmi nekompromisná, pravá americká rezanica, ktorá však má aj vlastný ksicht. Riffy sú veľmi kvalitné a nepostrádajú dobré nápady. Takže nečakajte žiadnu „čistú kopírku“. Ako celok, pôsobí album sviežo a zaujímavo (pre fanúšika žánru samozrejme). Keď sa ja dostanem k „brutálu“ v takejto forme určite nepoviem nie a s radosťou si na ňom zmlsnem. Odporúčam.

9 / 10

01. Elimination of Evil
02. Opressed Reality