SCAR SYMMETRY - Pitch Black Progress

SCAR SYMMETRY - Pitch Black Progress

Švédska kapela SCAR SYMMETRY sa sformovala v roku 2004. Hlavným cieľom tohto zoskupenia bolo produkovať kvalitný a chytľavý death metal bez akýchkoľvek „škatuľkových“ obmedzení a za použitia mnohých vokálnych prejavov. Hudobníci boli už skúsení, keďže pred SCAR SYMMETRY pôsobili aj v iných kapelách (Carnal Forge, Centinex, World Below, Theory In Practice). Preto už v apríli 2004 nahrávajú demo s názvom "Seeds of Rebellion", ktoré im vynieslo kontrakt s Cold Records. V júli, toho istého roku, Scar Symmetry pracovali na debutovom CD "Symmetric in Design", ktoré vyšlo vo februári 2005. Po viac než roku sa kapela hlási s novým hudobným materiálom...

"Pitch Black Progress" je typickým zástupcom dnešnej modernej metalovej scény. Je to album, ktorý si nerobí ťažkú hlavu z hudobných krabičiek. Tvrdé death metalové riffy doplnené takmer „power“ metalovým spevom, thrashová rytmika s growlingom, progresívne postupy a prepracované gitarové sóla. Toto všetko sú atribúty druhého radového albumu talentovaných Švédov.

Najväčšou prednosťou tohto CD je jednoznačne veľká variabilita Alvestamovho vokálneho prejavu. Bravúrne zvláda harmonický čistý spev aj deathový growling. A samozrejme, že aj všetko medzi tým. Ale ten clean-vokál je skutočne úžasný. Pasuje k hudbe SCAR SYMMETRY a nepôsobí nútene alebo umelo ako pri niektorých podobných zoskupeniach. Občas mi evokuje niektoré pasáže z tvorby prog-bohov EVERGREY alebo maniakov SOILWORK. Spev je teda na vysokej úrovni a je takým „osviežením“ celého materiálu.
Najvýraznejšiu slabinu vidím hlavne v tom, že sa vám často bude zdať, že ste daný riff, alebo motív už niekde predtým počuli. Nápady sú síce chytľavé a dobre sa počúvajú, ale v konečnom dôsledku podľa nich kapelu určite nespoznáte.

Zvuk je na výbornej úrovni. Nástroje sú dobre čitateľné. Gitary majú tie správne „gule“ a spev je takisto zvukovo vyvážený. Good job! Hudba SCAR SYMMETRY je chytľavá a poslucháčsky atraktívna. Ak ešte trošku popracujú na originalite a na štruktúre jednotlivých songov, tak nasledujúci album bude vynikajúci. Držím palce!

7 / 10

01. The Illusionist
02. Slaves to the Subliminal