SINNERS MOON - Far Beyond The Stars

SINNERS MOON - Far Beyond The Stars

Kapela SINNERS MOON je tu s novým EP „Far Beyond The Stars“.

Naše putování začíná s první skladbou Awakening, která nás probouzí v hlubokém vesmíru. Jak již sám název alba napovídá, čeká nás daleká cesta, která nás zavede daleko za hvězdy. Klávesové motivy jsou správně vybrané, skoro až evokují průlet mezi hvězdným prachem. Po tomto dvouminutovém intru začíná píseň, která dala název tomuto EP – Far Beyond The Stars. V tuto chvíli nastupuje působivý klávesový riff a klávesy naopak tvoří melodii pouhými pár příznaky. Skladba krásně střídá jak pomalejší pasáže s rychlejšími aniž by ztratila svou energii, tak i zároveň growl spolu s čistým zpěvem. Vrcholem jsou pak nápaditá trylkovitá sóla, kde uslyšíte dvojhlasé kytarové vyhrávky i syntezátorové klávesy, což je pro vesmírné téma výborná volba.

A v neposlední řadě musím pochválit hlavní hlas s vokály, jelikož je to spojené opravdu výborně. Přesně tak mají vypadat vokály v symphonic metalu evropské úrovně. Druhou skladbou nás provedou cestovatelé – Travelers. Zde jsou klávesy a kytary sladěné ještě víc než v předchozí písni ještě navíc v jistých pasážích podpořené growlem, což je výborné na poslech. V části po kytarovém sóle mi však přišlo, že skladba lehce opadla, a jsou tam malá prázdná místa, přímo vybízející k nějakému klávesovému efektu, či průraznějšímu podkladu. Po chvíli přichází třetí zpívaná píseň, tentokrát v mateřském jazyce a vypůjčená od kapely Tublatanka – Skúsime to cez Vesmír. Cover je to velice povedený, a této legendární kapele je to výborně vzdaný hold. Tady se však zároveň ukazuje, že každá kapela má svůj jasný koncept – mně osobně přijde, že po dvou výborných vlastních věcech zde trochu upadá zpěv. To neznamená, že by byl špatný, ale podle mého názoru nedosahuje kvalit prvních dvou vlastních písní, kde je poloha zpěvu posazena výš. Album nám uzavírá piano verze titulní písně. Dává nám jiný pohled na píseň a je překrásným rozloučením. V půlce skladby jsem byl zklamaný, že v písni nejsou housle a vokály, které by skladbu krásně dotvořily, ale mé touhy se naplnily s koncem písně, kde přesně tohle všechno přišlo.

Je až škoda, že vyšlo pouze EP, ale rozhodně je o co stát. O kapelu SINNERS MOON se nyní začnu více zajímat a doufám, že nebudu jediný.

9 / 10

01. Awakening - The Suite