TARDY BROTHERS - Bloodline

Základné persóny americkej death metalovej legendy Obituary spájajú sily v projekte Tardy Brothers. Základnou otázkou bolo, či sa John s Donaldom dokážu vymaniť z klasického "feelingu" Obituary a či prinesú niečo, čím by nás mohli milo prekvapiť. Nemožno povedať, že by celá táto veta bola pravdivá, no v konečnom resumé to nakoniec vôbec neprekáža.

K práci sa samozrejme páni poriadne vyzbrojili. Okrem starého dobrého Ralpha Santollu, či gitaristu z čias Executioner, Jerryho Tidwella, nám niečo z gitarových sól a vyhráviek naservírovali aj mladučký virtuóz John Li, či ich starý dobrý kamarát Scott Johnson.
Tým prvým, prečo som bol zvedavý na tento projekt, bolo, či sa z dôverne známej dielne dočkám niečoho odlišného. Ani nie. Aj keď album nesie určité špecifiká, gitary znejú niekedy oveľa viac thrashmetalovo, gitarové sóla pokrývajú široké spektrum žánrov, no väčšina piesní nesie ten klasický Obituary feeling. Ten sa s Johnovým vokálom a Donaldovým typickým búchaním asi obísť nedal, ani keby v zostave figuroval neviem kto. Spomínané gitarové sóla sú však výborným prostriedkom a do tejto old school hobľovačky zapadajú vynikajúco. Celá nahrávka ma nepopierateľný drive, je z nej cítiť profesionalita a dostatočná vyváženosť. Prekvapením sú skladby číslo 5 a 9. Sú to obe inštrumentálne veci so zaujímavými prvkami ako napríklad akustické gitary. Z prvých vypočutí sa síce môže zdať, že nie príliš zapadajú do konceptu, no časom sa potvrdil opak. Dokonca aj klasické pecky ako Deep Down, či Fates Call sa počúvajú výborne.

Nápad vydať album v takomto projekte bol vraj v hlavách Tardyovcov poriadne dlho. Nikdy však nebolo dosť času na realizáciu. Tohto faktu mi je troška ľúto, mohlo by to byť úplne inak, ak by táto zaujímavá a prepracovaná doska vyšla napríklad namiesto zlátaniny Frozen In Time v roku 2005. Škoda. Po neslávnom comebacku v radoch Obituary Tardy Brothers dokazujú, že ešte nepatria do histórie extrémneho metalu a majú zbrane na to, aby výrazne zamútili vodu v žánri. Pre mňa osobne veľmi milé prekvapenie.

8 / 10

1. Bring You Down
2. Bloodline