THE CORONA LANTERN - Certa Omnibus Hora

THE CORONA LANTERN - Certa Omnibus Hora

Pražská formácia THE CORONA LANTERN vydala nedávno svoj druhý album s názvom "Certa Omnibus Hora". Ich hudbu som spoznal pri čítaní druhej časti Knihy kovu, venovanej českej doom metalovej scéne. Pôvodne vznikli ako štúdiový projekt zložený z troch členov death metalových DILIGENCE a dvoch ďalších muzikantov.

Ich debutový album bol zmesou temného doom metalu s agresívnym vokálom. Už tu boli citeľné prvky sludge metalu, ktoré sú na novinke o niečo výraznejšie. Veľký posun cítim aj vo zvuku, ktorý je omnoho plnší ako na debute. Je veľmi surový, pretože album nahrávali analógovo a minimalizovali jeho následné úpravy. Výbornú prácu tu odviedol producent a majiteľ štúdia Dan Frýml, inak líder skupiny MEAN MESSIAH. Hudbu THE CORONA LANTERN môžeme formálne označiť ako doom metal, no pocitovo sa viac ponáša na sludge. Pre doom metal sú typické emócie smútok a depresia. Tieto sú na nahrávke čiastočne prítomné, no ja z nej cítim skôr bolesť, trýznivú existenciálnu ťažobu a istú dávku agresie.
Jednotlivé skladby pripomínajú útrpné pochody smrti, z ktorých ide strach a hrôza. Skupina poslucháča nešetrí a na rozsiahlych časových plochách ho atakuje pomalou rytmikou a surovými gitarovými rifmi. Tie sú miestami disonantné, čím ešte zvýrazňujú pocity bolesti a zmaru.  Ich častým opakovaním stupňujú  skľučujúcu atmosféru piesní, ktorá vás postupne vťahuje do temnoty. V správnom okamihu však vedia zmeniť tempo a postupne rozvíjať jednotlivé hudobné motívy.

Najväčší emotívny vklad do hudby dodáva speváčka Dahlien, ktorej spev sa pohybuje medzi deathovým growlom a ostrejším škrekom. Z jej spevu cítiť bolesť, zúfalstvo a miestami až animálny hnev. Okrem DILIGENCE pôsobila táto sympatická slečna aj v kapelách KEEP ON ROTTING a naživo absolvovala európske turné s americkými ABNORMALITY. V poslednom čísle magazínu Telepatie o tom napísala pútavý článok, ktorý si určite prečítajte. Ale späť k albumu. Vokálny prejav Dahlien je mimoriadne pôsobivý a na extrémnej scéne je to veľký talent. Z každého tónu jej spevu vystreľujú silné emócie a jej vklad je tu výrazný. Album obsahuje šesť skladieb, ktoré tvoria jednotlivé riadky básne. Texty piesní plne korešpondujú s hudobným obsahom. Sú o bolesti, umieraní a jedinej istote v našom živote - o smrti.

Pochváliť musím aj grafické spracovanie bookletu, ako i samotného prebalu. Elegantné čiernobiele fotografie spolu s šedočiernou grafikou sú ukážkou vycibreného vkusu s nádychom temnej, až mystickej atmosféry.

THE CORONA LANTERN vytvorili pôsobivú nahrávku plnú bolesti a zmaru. Pokiaľ vyhľadávate v hudbe podobne príjemné emócie, určite si tento album vypočujte.

9 / 10

1. As Wide Eyes Travel