UNLEASHED - As Yggdrasil Trembles

Dvojročný interval vydávania albumov v post-comebackovej ére sa švédskym Vikingom, vyznávajúcim tradičný švédsky death metal, zjavne zapáčil. Úderka okolo charizmatického Johnnyho Hedlunda tentokrát vyrukovala s titulom As Yggdrasil Trembles a sľubovala pokračovanie v prejave, ktorý charakterizoval predošlé dve nahrávky. Midvinterblot (2006) a Hammer Batallion (2008) nepriniesli žiadnu revolúciu v smrteľnom kove, ale boli poctivo naplnené poriadne „šľapavými“ a priamočiarymi kúskami, ktoré boli odsúdené na účinné fungovanie. Takže verní fanúšikovia sa pri hľadaní týchto fragmentov nemuseli otáčať len do prvej fázy fungovania kapely, ktorá vyvrcholila nahrávkou Victory (1995).

Unleashed prežili so svojím značne archaickým výrazom až dodnes a aj na novinke chcú dokázať, že old school death metal, so všetkým čo k tomu patrí (v prípade Unleashed inšpirácia severskou mytológiou), ešte nepovedal posledné slovo. Veľmi solídne tempo nastolené na predošlých nahrávkach sa darí udržať hneď v úvode. Unleashed pokračujú vo svojej údernosti, ktorú korunujú „húpavou“ Wir Kapitulieren Niemals, alebo titulnou As Yggdrasil Trembles, ktorú zdobí typická zbraň švédskych death metalovo orientovaných kapiel, teda príjemný melodický nádych. Horšie je to však v nasledujúcich častiach albumu, kde títo zaslúžilí Švédi začínajú očividne vyvárať. Jednoduchosť síce neabsentuje, podobne ani typický ťah na bránku, ale chýba to povestné extra. V prípade nového albumu sú to nejaké výraznejšie motívy, ktoré by z typických postupov a cvikov vyčnievali. Nahrávka sa tým pádom zdá príliš jednotvárna. Toto na predošlých nahrávkach nechýbalo, stačí si spomenúť napríklad na singel Black Horizon. Skladby Return Fire, či Yahweh And The Chosen Ones sú toho presným opakom. V nezáživnej jazde sa pokračuje až do konca a nezachraňuje to ani bonusová cover verzia klasiky Evil Dead, z albumu Scream Bloody Gore kultových Death.

Zaradenie novinky v diskografii Unleashed smeruje skôr k tým nižším pozíciám. As Yggdrasil Trembles je rozpačitým albumom, ktorý na pomery kapely obsahuje veľa hluchých minút. Hudobne môžeme hovoriť o pokračovaní v línii Midvinterblot - Hammer Battalion, kvalitatívne už nie. Minimálne o jeden bod horšie ako naposledy.

6 / 10

01. Courage Today, Victory Tomorrow!
02. So It Begins