VOMITORY - Carnage Euphoria

Po predošlých vynikajúcich dielach Primal Massacre a Terrorize Brutalize Sodomize sa Vomitory opäť hlásia o slovo v kruhoch toho najčistejšieho death metalu. A pretože predošlý kúsok sa zapísal v roku 2007 na absolútne čelo deathmetalového pelotónu, pred vydaním novinky sa núkali otázky, či aj tentokrát Vomitory bez akýchkoľvek experimentov udržia vysoko nastavené latky.

Carnage Euphoria je teda viac menej klasickým albumom, zapadajúcim do dávno vybudovaného švédskeho old schoolu. Vomitory boli však vždy o dosť brutálnejší, jemné punkové hopsanie je však aj teraz pomerne ľahko spozorovateľné. Nový album sa môže pýšiť o niečo väčším počtom gitarových vyhráviek a sól, niekedy potiahnutých do súvislých liniek. Páni gitaristi Ostlund a Gustafsson si aj tentokrát dali záležať na geniálnych riffových hradbách, no a ďalší z Gustafssonovcov Tobias pokračuje vo fantastických výkonoch za blanami a činelmi. A aby toho nebolo dosť, spomeniem aj Erika Rundqvista, ktorého vokál síce nie je možno najrozmanitejší, no do tejto cirkulárky zapadá úplne.

Dôslednej práce v podaní týchto Švédov sme sa teda dočkali a nikto z toho nie je prekvapený. Najdôležitejšie je, že bude opäť z čoho vyberať pre turné. Všetky skladby sú totiž výborné, celých týchto štyridsať minút nenudí ani náhodou. Vyzdvihol by som najmä kratšie paľby Rage Of Honour a Possessed. Tu sa mi hlava začala pekne pohybovať sama od seba. A ako čerešničku na torte nám chlapi ponúkli melodickejšiu Great Deciver, ktorá nezachádza až do takých obrátok a je v nej vidieť obrovskú vyspelosť a tvorivú silu súčasných Vomitory.

Odpovede na otázky, ktoré sa núkali pred vydaním Carnage Euphoria, vyzneli opäť pozitívne. V oblasti Pure Death Metalu opäť jasná karta. Vomitory ani na siedmy pokus nedokázali nahrať čo i len trocha rozpačitú dosku. Miestami ma tento album baví dokonca viac ako posledný Terrorize Brutalize Sodomize, čo pre mňa znamená absolútne nadšenie.

9 / 10

01. The Carnage Rages On
02. Serpents