A PALE HORSE NAMED DEATH - When The World Becomes Undone

A PALE HORSE NAMED DEATH vedení Salem Abruscato bych se nebála označit za pohrobky TYPE O NEGATIVE, které v jejich tvorbě slyším ať už v letmých narážkách nebo jsou i přímou inspirací (pozorný posluchač ví...). Nechci tím říct, že by vykrádali odkaz Petera Steele, spíše pokračují jinou cestičkou v melancholii, bolesti a smutku. Devět let starou prvotinou „And Hell Will Follow Me“ jsem byla nadšená - doslova posedlá. To se ovšem nedá říct o druhé desce, jež následovala v roce 2013 „Lay My Soul to Waste“. Ta pro mě byla jakousi nepovedenou slátaninou. A když jsem v loňském roce zaznamenala, že se chystá novinka, byla jsem ze začátku opatrná s jásotem, ale všechny tři singly, které vystřelili do posluchačova ucha, mě naplňovala příjemný tetelením. Ano, i taková teskná hudba může poskytovat krásnou potravu duši. Stejně jako výše zmínění TON tak i APHND mají v čele lídra s nezaměnitelným hlasem, vytvořili si svůj specifický sound, bezpečně rozpoznatelný od prvních tónů. Ale dost už bylo úvodních řečí. Pojďme na samotné album.

Začínáme v podobě instrumentálního intra „As It Begins“ a pak následuje „When the World Becomes Undone“, jež je jednou z těch silnější pecek s krásným klavírním podtextem. Tuším, že tady si Sal hodně ulevil od svých osobních pocitů. Při prvním poslechu skladby „Fell in My Hole“ jsem si říkala co to je… no a ono se z toho vyklubal příjemný bratranec „Down in a Hole“ od ALICE IN CHAINS - povedený příbuzný. Zajímavé jsou části, kdy dostane prostor rockově znějící kytara. Od poslední fošny uplynulo už šest let, tak se dá tvůrčí přetlak pochopit. Spíše bych uvítala, kdyby se aktuální tvorba rozdělila na dvě části. Nedělá mi problém poslouchat dlouhé skladby, ale tady to postupně ztrácí švih. Dokonce jsem se přistihla, že konec „When the World Becomes Undone“ jsem už moc nevnímala.

Obecně by se asi dalo říct, že třetí počin A PALE HORSE NAMED DEATH nepřinesl nějaké překvapení v podobě zvuku. Spíš z mého pohledu upevnil směr, který si kapela už léta buduje. Závěrem bych asi dodala, že neskáču úplně do stropu nadšením, ale jsem více než spokojená s předloženým zpracováním.

7 / 10

01. As It Begins
02. When The World Becomes Undone