ABORTED - TerrorVision

ABORTED - TerrorVision

Belgická úderka ABORTED pridala ďalší kúsok do svojej bohatej zbierky albumov. Kapela bola založená v roku 1995 a "TerrorVision" je už desiatym dlhohrajúcim albumom v poradí. Kedže death metal je môjmu srdcu najbližší, recenzovanie ich posledného počinu som si nemohol nechať ujsť. Posledné roky do nás kapela sype jednu pecku za druhou, napríklad v roku 2016 EP "Termination Redux" a dvojalbum "Retrogore", v roku 2017 na preklenutie čakania zase EP "Bathos" a singel "Squalor Opera". Poďme sa teda bližšie pozrieť na “TerrorVison”.

Už krátke, takmer minútové intro, dosť veľa napovie a podľa mňa presne vystihuje celý album. Kým predošlé albumy ABORTED som považoval za čisto tanečné veci určené na poriadny “mosh” a headbang, tento album má okrem týchto vecí ešte niečo naviac. Má totižto svoju dušu. Síce pochmúrnu a veľmi temnú, ale je tam. Či už vám tento album evokuje nejakú našu nepeknú verziu budúcnosti, známu aj ako “Postapo”, alebo klasické “Inferno”, pôsobí na emócie veľmi silne a to je svojim spôsobom veľmi sexi.
Kedže na nejaké tie emócie potrebujete určitú melodiku a miešať melodiku s death metalom nemusí dopadnúť vždy najlepšie, sám som prekvapený ako to ABORTED zvládli. Samozrejme o ich technickom nadaní nemôže byť ani pochýb, všetci aktéri ovládajú svoje nástroje dokonale. S gitarovými finesami sa tu až tak nepreháňa, za to riffy som vyskladané veľmi pekne. Všetko je však podriadené celkovej súhre alebo lepšie povedané celkovému výsledku a ten je maximálne uspokojivý. Nie sú to len naskladané riffy jeden za druhým, na kompozíciu skladieb bol kladený obrovský dôraz a to sa odráža aj na výslednom feelingu zo skladieb. Blastbeaty samozrejme nechýbajú, no hudobníci neváhajú aj spomaliť a podtrhnúť celkovú pochmúrnu atmosféru nejakými vybrnkávačkami a vyhrávkami. Sem-tam sa mihne aj nejaké to sólo, ale naozaj sa s tým nepreháňa a teda nepôsobí to nejak rušivo.
Ešte by som vypichol jednu podstatnú časť, ktorá sa na ABORTED obzvlášť páči, a to sú bicie. Pán bubeník šlape stále na plný plyn, strojovo presne a nekompromisne. Samozrejme musím spomenúť aj brutálny growling, povestný pre speváka “Svencha”, ktorý len podtrhuje atmosféru celého albumu.

ABORTED namiešali skvelý koktejl poctivého death metalu s tónmi pochmúrnej melodiky a výsledok stojí za to. Tento album odporúčam všetkým fanúšikom death metalu, či už máte radi tvrdšie brutal veci, alebo tie melodickejšie, ”TerrorVision” uspokojí obe skupiny.

8,5 / 10

01. Lasciate ogne speranza
02. TerrorVision