BENIGHTED - Icon

BENIGHTED - Icon

„Why are you so brutal to me?“ - povie ženský hlas v úvode prvej piesne nového albumu BENIGHTED - "Icon". Odpoveď, ktorá na to príde zo strany kapely, je skvelá. Šialené grindcoreové intro "Complete Exsanguination", ktoré prejde priamo do dvojky "Slut" a začína sa skutočný masaker (No nie nezmyselný!).

Títo Francúzi sa teda s ničím nemaznajú. Režú a krájajú čo to dá. Perú do vás silné a rýchle brutálne death metalové riffy, ktoré prekladajú grindcoreovými veselými jazdami aby to všetko korunovali technickými prvkami a chytľavou melodikou. Tak ako je brutálna kapela je brutálny aj zvuk, ktorý proste nemá chyby, je strašne hutný a surový, no pritom moderný. Modernosť hudbe dodáva aj využívanie nejakých tých sekačiek, či iných deathcoreových prvkov. Piesne sú poskladané skutočne rôznorodo, nikdy nenudia. Možno aj preto, že hudba v kuse šlape a šlape a napĺňa poslucháča kvantami energie.

Hudobnícke výkony sú skvelé, no je výborné, že kapela skôr ako na technickosť piesní kladie dôraz na ich dobrú štruktúru, chytľavosť a plynulosť. Kapitola sama o sebe je spev. Zvuky, ktoré zo seba vyludzuje spevák Julien Truchan, znejú ako vyplnenie mokrých snov die-hard brutal death metalistu. Všetky formy brutálneho growlu striedané so škrekotom ktorý pošle do smútku aj mnohých black metalových krikľúňov. Takto má vyzerať práca s hlasom v extrémne metalovej kapele. Takto má podľa mňa vo všeobecnosti vyzerať moderná kapela holdujúca brutálnym odnožiam metalu, ktorá by mohla osloviť veľké množstvo fans takejto muziky. Bezchybná robota. Dlhú dobu som nebol schopný túto dosku prestať počúvať.

P.S.: Nedokážem si ani predstaviť, aké peklo musí byť na vystúpení BENIGHTED...!

10 / 10

1. Complete Exsanguinations