DISBELIEF - Killing Karma

DISBELIEF - Killing Karma

Po štyroch rokoch tu máme opäť nový štúdiový album nemeckých DISBELIEF s názvom "Killing Karma". Ich posledný album vyšiel v temných covidových časoch a zaoberal sa úpadkom tejto planéty. Novinka sa zaoberá skôr úpadkom jedinca, konkrétne jeho duševného sveta. Nechýbajú tu témy ako drogová závislosť,epidémia dezinformácií a iné problémy súčasného sveta.

Prvé čo ma prekvapilo je aktuálna zostava kapely, ktorú nájdete na metal archives. V nej sa nachádza  len vokalista Karsten Jäger a nový bubeník Timo Claas. Na nahrávaní sa však zúčastnili aj gitarista Marius Pack, basák Jochen "Joe" Trunk a druhý gitarista Dave Renner. A práve s posledne menovaným sa spevák kapely nepohodol a ich cesty sa rozišli. Neskôr ho nasledovali basák aj druhý gitarista a tak to celé vzniklo. Nepríjemná situácia tesne po vydaní nového materiálu, ale stávajú sa aj horšie veci. Po hudobnej stránke novinka prináša klasický DISBELIEF so všetkým čo k tomu patrí. Na prvé počutie skupina produkuje death metal mixnutý sludegom a core prvkami. No pri hlbšom skúmaní sa pod povrchom ukrýva omnoho viac ako sa zdá. Ich hudba prechádza z death/doomových pasaží do odľahčenejších rockovejších vôd. V tomto smere je ich hudba ako chameleón, ktorého farba kože závisí najmä od typu spevu.
Tu hrá prvé husle fantastický hrdelný prejav Karstena Jägera, ktorý je nenapodobiteľný. Jeho kvality sú veľkou devízou kapely od jej vzniku v roku 1990. Okrem širokej palety growlov je jeho hlas výrazným nositeľom emócií ako smútok, agresia či frustrácia. V pasážach kde spieva Karsten znejú aj tie alternatívnejšie pasáže výrazne deathovo. V troch piesňach ale na albume hosťuje Michael Huber (END OF GREEN) a v týchto momentoch znie ich hudba úplne inak. Napriek tomu že ostáva stále hutná a valivá má výrazne rockovejší nádych.

Občas si odskočia do post-metalových močarísk, no zároveň tu stále ostáva ich typický rukopis. Táto ich pestrosť spolu so silnými emóciami ma baví na ich hudbe asi najviac. V tomto smere je najvýraznejšou položkou coververzia od KILLING JOKE - "Millenium". Veľkú pochvalu si zaslúžia aj gitaristi, ktorý tvoria veľmi pôsobivé pasáže. Vďaka nim získavjú piesne výrazný charakter a nezlievajú sa do jedného celku. Krásnou ukážkou je titulná skladba "Killing Karma", v ktorej kombinujú hutné gitarové riffy a sólovú vyhrávku. Táto pasáž sa tu opakuje viac krát a to aj bez spomínanej vyhrávky. A takýchto príkladov tu nájdete viac. Spomeniem ešte skladbu "Flash of Inspiration", ktorá je ozvláštnená neskreslenou gitarou. Tá dodáva piesni melancholickú atmosféru a temný opar. Ďalšou devízou novinky je výrazná dynamika, ktorej dominuje striedanie rýchlejších a valivejších pasáží. To ale nie je nič nové v podaní DISBELIEF, túto vlastnosť si prenášajú z album na album. Napriek všetkým týmto faktom ostáva "Navigator" z roku 2007 neprekonaným vrcholom ich diskografie. Zaujímavosťou novinky je obal albumu, ktorý ma na svedomí Stefan Todorović inak aktuálny spevák GORGOROTH.

Nový album DISBELIEF prináša poslucháčovi ďalšiu kvalitnú porciu temnej a ťaživej hudby, ktorá je originálna a plná emócií.

8,0 / 10

01. Reborn