EVANESCENCE - Fallen

EVANESCENCE - Fallen

Kapela EVANESCENCE na nás v súčasnosti útočí zo všetkých televíznych aj rádiových hitparád. Ak ju ešte nepoznáte, tak ste sa buď práve vrátili z Marsu, alebo prebudili z hybernačného spánku. V tom prípade vás vítam opäť medzi nami a rada by som vám predstavila nový idol mládeže.

Zaradenie EVANESCENCE do nejakej škatuľky je dosť diskutabilné. V ich tvorbe sa totiž nenachádza rap, dalo by sa skôr hovoriť o modernom rocku. Používajú totiž nielen riffy podobné kapelám z MTV, ale aj metalovú majestátnosť, sóla, rockovú priamočiarosť, veľmi silné klávesové a elektronické prvky a gotické nálady. (Úvodný riff napr. songu "My Last Breath" mi pripomenul zase WiTHIN TEMPTATION) Všetkému dominuje krásny sýty hlas mladučkej Amy Lee, ktorá, ak bude na sebe ďalej pracovať, stane sa jednou z najlepších speváčok na rockovej scéne. Kapelu môžme prirovnať aj k holandským GATHERING, krotí hrajú niečo podobné už nespočetné roky, ale EVANESCENCE podáva túto hudbu pomerne zjednodušene a vo verzii prístupnej masám. Neprinášajú teda nič nové, aj keď si to mnohí myslia. V dnešnej dobe sa dostáva do popredia rap a decká strácajú záujem o rock. Je logické, že nahrávacie spoločnosti potrebovali pretlačiť nejakú takúto novú kapelu.. Image EVANESCENCE dopadol podobne. O kapele nevieme skoro nič, zo všetkých plagátoch sa na nás pozerá len Amy, ostatní sú v hmle. Mozog kapely, Ben Moody tvrdil, že ich hudba je o tom, čo cítia, ale toto tvrdí nespočetné množstvo kapiel. Mimochodom, tento mozgo kapely bol nedávno z nej vyhodený.

Album ako celok je veľmi dobrý a kvalitný, ale po čase ma začal nudiť. Neviem, ktorú pesničku by som vyzdvihla, všetky sú akési podobné. Dobré, ale podobné. Myslela som, že to sa mi zdalo len na prvé počutie, ale už som album počula nespočetne krát a stále sa tam opakujú rovnaké motívy, atď. Dobre sa pri tom povedzme relaxuje, ale náladu nezdvihne, ale to vlastne nie je ani účel. Mnohé kapely majú opačný problém, kopu nápadov a otrasného speváka. Ako istá rozmanitosť tam je, zmeny tempa, niektoré songy sú zase balady, ako známa "My Immortal" a "Hello", niektoré zase moderné vypalovačky - "Bring Me To Life", "Going Under". Svojich fanúšikov si určite nájdu aj v radách metalistov a ak budú na sebe makať, môže byť z nich naozaj dobrá kapela. Ich hudba je príjemná, priamočiara a pritom plná emócií. Nahrávka má k tomu výborný zvuk. Len dúfam, že EVANESCENCE úplne nespadnú do žumpy prázdnej komercie a stereotypu. Bola by ich škoda.

6 / 10

1. Going Under
2. Bring Me To Life