FLOTSAM AND JETSAM - The End of Chaos

FLOTSAM AND JETSAM - The End of Chaos

Nádech, výdech, nádech. A pak už jen pořádná jízda. Jízda, která vás přiková k reprákům a nepustí až do konce. Jízda, kterou nebudete chtít přerušit a kterou si s radostí zopakujete znovu a znovu. Přesně tohle vás čeká na novince „The End of Chaos“ od amíků FLOTSAM AND JETSAM.

Hned s úvodní „Prisoner of Time“ nabere deska tempo, ze kterého až do konce téměř nesleví. Naopak ho ještě vystupňuje. Čeká vás tak skoro padesát minut, ve kterých dostanou vaše krční svaly pořádně zabrat. Kapela na téhle placce nabízí jeden svižný song za druhým. A co víc - skladby jsou nejen svižné, ale i příjemně melodické, chytlavé a promyšlené. Perfektním dokladem je hned druhá „Control“. Nejenergičtější věc na albu s chytlavými melodiemi i vokálem, bicími, které vás nenechají odpočívat, a dokonalými kytarovými linkami v refrénu i v sólových pasážích.

A přesně tyhle prvky najdete také v dalších skladbách. Nejsou v nich sice tak nahuštěné jako právě v „Control“, na síle jim to ale nijak neubírá. Prakticky v každém songu totiž najdete moment, který vás zaujme. Ať už je to melodika v „Recover“, údernost v „Architects of Hate“ nebo agresivita v „Unwelcome Surprise“. A ke každému z těchto příkladů najdete na desce ještě alespoň jeden další a neméně povedený. Občas se vám sice může zdát, že je vám ta či ona pasáž povědomá, jenže než začnete mít podezření, že už skladbu vlastně znáte, kapela uhne jinam. Všechno tak do sebe perfektně zapadá a společně vytváří precizně vyvážený mix drajvu a agresivity zahalený v perfektním melodickém kabátě.

„The End of Chaos“ má prostě všechno, co od thrashového alba melodičtějšího střihu čekáte. A ukazuje, že tahle neprávem trochu opomíjená parta má pořád co říct. A pěkně nahlas!

9 / 10

01. Prisoner of Time