OCEANS OF SLUMBER - The Banished Heart

OCEANS OF SLUMBER - The Banished Heart

Keď som sa pred rokom a pol vybral na koncert legendárnych ENSLAVED, netušil som akú zaujímavú formáciu spoznám hneď na úvod tohto koncertu. OCEANS OF SLUMBER mi pootvorili dvierka do svojho malého vesmíru, ktorý bol vyplnený progresívnou metalovou hmlovinou krúžiacou okolo výraznej hviezdy s menom Cammie Gilbert. Táto sympatická snedá kráska má v hrdle poklad, ktorého lesk podľa mňa odhalila až aktuálna nahrávka. No ani zďaleka to nie je len o nej. Naopak, kapela funguje ako zomknutá bunka, ktorú tvorí pätica výrazných hudobných osobností. Od posledného albumu skupiny "Winter" prešli dva roky a v životoch týchto hudobníkov sa udiali neskutočné veci. Turbulencie, akými si prešli bubeník Dobber Beverly a už spomínaná Cammie sú mimoriadne silným príbehom, na ktorý tu ale nie je priestor. Ak vás to detailnejšie zaujíma skúste si dohľadať nejaké rozhovory z poslednej doby. Ja len naznačím a pomôžem si krátkym opisom od samotného autora.

„Album predstavuje návrat života a lásky po dlhom vyhnanstve, keď sa už všetko zdalo byť stratené a beznádejné.“ - Dobber Beverly

Toto všetko sa výrazným spôsobom podpísalo pod novú nahrávku OCEANS OF SLUMBER - "The Banished Heart" a robí ju tak emotívnou a silnou. Zaradiť túto muziku do nejakej škatuľky je prakticky nemožné. Nájdete tu prvky doom metalu, melodic death metalu, rocku či dokonca popové pasáže, ktoré sú ale veľmi vkusne namiešané. Väčšina piesní má temný charakter a cítiť z nich silné osobné zážitky. Skupina s obľubou stavia tesne vedľa seba kontrasty, v ktorých si našli svoj vlastný hudobný výraz. Najvýraznejšou skladbou, v ktorej možno vypozorovať tento ich štýl práce je titulná skladba albumu. Z pomalej pochmúrnej balady sa pieseň pretransformuje do búrlivej skladby s extrémnou rytmikou. Po jej prehrmení prichádza emotívna klavírna pasáž, ktorá následne prechádza do popovo ladenej časti, ktorej dominuje nádherný vokál Cammie Gilbert. Záver piesne sa preklopí do majestátnej doomovo ladenej pasáže, v ktorej paradoxne akoby vyšlo slnko a pozitívna energia sa začala predierať cez temné mračná, ktoré vniesli do tejto kompozície jej predošlé časti.
V skladbách cítiť výraznú emotívnu líniu, ktorá určuje ich charakter a nálady. Každý nástroj má v tejto skladačke svoju nezastupiteľnú úlohu a ich jednotlivé party sú odrazom skladateľského umu týchto hudobníkov. Skupina pred oficiálnym vydaním albumu vypustila tri ukážky z neho, ktorými trochu zmiatla aj mňa. Absentujú v nich totiž mužské spevy a tieto skladby prezentujú skupinu v trochu jemnejšom svetle. No výsledok je o niečo pestrejší a tvrdší, ako prezentujú spomínané skladby. Pre úplnosť ešte dodám, že v skladbe "No Color, No Light" hosťuje spevák EVERGREY, Tom Englund.

OCEANS OF SLUMBER natočili nesmierne silnú a emotívnu nahrávku, v ktorej naplno rozvinuli všetok svoj potenciál. "The Banished Heart" je totiž album, ktorý vás len tak neomrzí.

10 / 10

01. The Decay of Disregard