PESTILENCE - Hadeon

PESTILENCE - Hadeon

Priznám sa, že ako posledné roky sledujem dianie okolo PESTILENCE, bál som sa, že nový album padne niekam, odkiaľ ho nebude môcť nikto len tak vytiahnuť. Osud kapely však veľmi dobre poznám, pretože som s ňou prakticky od jej začiatku a veľmi zblízka som vnímal jej postupný prerod od thrashových začiatkov, cez nikým neočakávaný album "Spheres", moderné obdobie kapely až do dnešných dní, kedy tu máme album "Hadeon" a ten je pre mňa osobne akousi vydarenou kompiláciou kapely.

V prvom rade je nutné povedať, že tak, ako ide dopredu všetko, tak samotná kapela a songwriter Patrick Mameli sa rozhodli už v začiatkoch deväťdesiatych rokov, že chcú byť inde a prakticky odvtedy sa to s nimi ťahá až dodnes. PESTILENCE sú dnes modernou kapelou so všetkým, čo k tomu patrí a ja na doske "Hadeon" okrem obrovskej progresívnej kvality cítim akúsi chuť vrátiť sa ku starým koreňom, no zároveň plávať progresívnym vesmírom. V niektorých momentoch sú skladby albumu naozaj návratom k "Testimony Of The Ancients" a to sa týka nielen riffov a vokálu, ale aj zvukovej linky. Zámerom však pravdepodobne je udržať si technickú linku a originalitu na úrovni "Spheres", čo sa Patrickovi Mameli aj náležite podarilo. Nemyslím si, že album je potrebné nejako závažne vstrebávať, pretože ukazuje jasnú linku. Tou linkou je pre mňa zmes starého a nového. Urobená naozaj geniálne, urobená technicky špičkovo, skvele nazvučená a s výborne namiešanou štruktúrou.
"Hadeon" je pre mňa tým, v čo som skryto dúfal. Kvalitným monštrom, ktoré požiera klišé, monštrom, ktoré má vlastný rukopis a originalita sa dnes naozaj nevidí na každom rohu. Je však nutné si uvedomiť, že PESTILENCE už inak znieť zrejme nebude. Fúzie, ktoré ponúka sú obvyklé, sú kvalitné a možno stále nadčasové a mnohými nepochopené tak, ako to bolo, keď niektorí z nás prvýkrát počúvali "Spheres" a pýtali sa sami seba, či... Osobne by som bol radšej, keby sa nevolali PESTILENCE, ale nestane sa ani to. Čerpať z ortodoxnej deathmetalovej minulosti už však táto kapela nemôže a hlavne by ani nemala a ja mám pocit, že jej to veľmi zväzuje ruky.

"Hadeon" je album špičkovo vyprodukovaný a pre dnešnú dobu značne jedinečný, no mne na ňom chýba niečo, čo by ma naozaj chytilo za gule, pretože toto som už proste počul, akurát že pred dvadsiatimi rokmi. Beriem to ako skvelý návrat kapely do obdobia rokov '92-'93 a úprimne by som bol rád, keby práve toto bol odrazový mostík pre budúcnosť PESTILENCE, pretože predchádzajúce tri diela ma žiaľ, absolútne neoslovili. "Hadeon" mi ponúkol aspoň skvelé návratové momenty a dávam kapele šancu do budúcna, pretože u mňa si proste urobila reparát. Zároveň som si istý, že to chytenie za gule príde s ďalšou doskou a PESTILENCE opäť vyskočí vysoko do nebies.

9 / 10

01. Unholy Transcript
02. Non Physical Existent