SURGERY - Absorbing Roots

SURGERY - Absorbing Roots

Úvodný riff nového albumu ostrieľanej popradskej death metalovej kohorty SURGERY mi hneď z kraja odstrelil dekel. Ako keď sa parný valec dá do pohybu, nedá sa zastaviť, nepozná prekážku, ktorú by nedokázal rozdrviť. Presne tak na mňa pôsobí skladba za skladbou, v nich riff za riffom, melódia za melódiou. Pomaly sa mi vtláčajú do uší, no namiesto toho, aby zanechali po sebe len skazu a ničotu, zostávam naopak príjemne naladený. Veď naša malá death metalová scéna je tvorená síce vysoko kvalitnými spolkami, no v drvivej väčšine sú kapely zamerané technickým, ultrarýchlym smerom. SURGERY ako jedna z mála vypĺňa medzeru svojou nenáročnou, na melódie zameranou, ale rozhodne nie plytkou tvorbou. Práve naopak, každá skladba má svoju atmosféru, ktorej nechávajú vyniknúť pomalšie, alebo stredné tempá. Nuž a práve ten rytmus mi učaroval. Rýchlosť ustúpila valivej melódii. Dostali ma nádherné gitarové vyhrávky pod brutálnym growlingom v refrénoch "River in Silence", "Mental Demise", či "Clinic Death". Trojka "Image in the Mirror" a následná "Paradise" sú v jemnom gitarovom plášti oblečené takmer celé. A tie gitarové výšivky držia pokope  a zhutňujú basgitara s doprovodkou.

Ak by som mal niečo vytknúť, tak je to zriedkavý scream, ktorý mňa osobne v death metale skôr ruší. Zato v nahrávke jednoznačne dominantný Rasťov growling  je excelentný. A tak, ako sa album začal riffom zdrvujúcim, tak ním aj končí. Záverečná "Depressive Reality" silným dojmom podčiarkuje všetky mocné atribúty tejto novinky a núti ma k ďalšiemu, už ani neviem koľkému posluchu.

9 / 10

1. Absorbing Roots
2. Clinic Death