WACHENFELDT - The Interpreter

WACHENFELDT - The Interpreter

Bájna švédska scéna sa opäť musela ukázať a vytrieť válovy konkurencii z celého sveta. Dookola, donekonečna, zas a znova prichádza album, ktorý je plný extrémneho metalu, má geniálne hudobné linky a bohovú produkciu. Na špičku môjho osobného rebríčka pre rok 2017 sa vyškriabala banda WACHENFELDT, ktorú som si už všimol pri ich debutovom EP „Colophon“ z roku 2013. Hlavným tvorcom nového albumu je opäť  Thomas Von Wachenfeldt, z čoho je zrejmé, že aj samotný názov projektu je namierený práve do stredu jeho čela. Okrem iných aktivít Thomas naživo vypomáha aj skvelým GADGET, ale nechcem odbočovať. Nasmerujte svoje nitky vnímania práve k albumu „The Interpreter“, ktorý ponúka takmer hodinu neľútostného, atmosférou nasiaknutého, hutne melodického a epického blackened death metalu.

Keď sa pozriem na tú pompéznu atmosféru zvuku, zostávam obarený jeho mohutnosťou a silou, ktorú zo seba tlačí. Majestátny zvuk bol však vytvorený presne za účelom znásobenia sily skladieb, pre ktoré je práve hmlistá atmosféra  privolávajúca ducha smrti veľmi dôležitá. Melodické gitarové výpady, množstvá sól a rúhačský rev spojený s growlom robia  totiž veľmi hutný materiál, ktorý vytvoril celý základ albumu „The Interpreter“. Dôležité tu je práve to, aby poslucháč nadobudol pocit, že sedí v starom elektrickom kresle, spútaný a nemilosrdne bičovaný ozvenou v smradľavej starej kobke. Rytmika albumu je hutná a valivá, búši do tela a pôsobí na mňa ako buchnáty od diabla, ktoré každým dotykom lámu ďalšiu a ďalšiu kosť. Zmes prvkov death metalu a black metalu je tu spletená tak dokonale, že prakticky nie je možné si uvedomiť, ako sa tie jednotlivé vlny prelievajú cez okraje a zmiešavajú do pútavého atmosferického celku. Skladby z „The Interpreter“ pôsobia pomerne jednoducho, ale kataklyzmické sóla a gitarové vyhrávky pohlcujú moje vnímanie tak dokonale, až sa tomuto celému metalovému kolosu nakoniec celkom oddám. Nezáleží na tom, či sa jedná o gitarové linky, desivú kanonádu bicích, dunivú basu alebo množstvo klávesovej atmosféry. Takmer hodinový album vďaka svojej tvorivej dokonalosti prejde sťa jeden krátky song. Čím to vlastne je? V prvom rade výborným tematickým spracovaním bez určených hraníc a v druhom rade top produkciou, ktorá dala albumu rovnováhu, vyspelosť a mohutnú ničivú silu. To peklo, tie muky, to splynutie so žeravou lávou… to všetko prišlo následkom tvorivej linky tohto albumu. Každý tón na ňom je vražedný a zlomí akýkoľvek odpor a ja vďaka tomu cítim naplno tú neopakovateľnú a ničím nenahraditeľnú silu extrémneho metalu! Nič viac na svete pre mňa proste nie je.

10 / 10

1.Spirits of the Dead
2.Arhan