WOLVES IN THE THRONE ROOM - Primordial Arcana

Americkí blackmetalisti WOLVES IN THE THRONE ROOM sa svojho času dostali do povedomia ako kapela so silne ekologickým cítením. Údajne žijú na malej sebestačnej farme v lesoch, kde si vybudovali vlastné nahrávacie štúdio. Bratia Aaron a Nathan Weaverovi spolu s Kody Keyworthom v ňom natočili svoj siedmy album "Primordial Arcana", pričom obaja bratia si vzali na plecia mix aj produkciu.

Pokiaľ nepočítam ambientný album "Celestite", hudba WITTR od začiatku vychádza z odkazu tradičnej severskej black metalovej scény. Postupom času začali do svojej hudby pretláčať aj doomové elementy, ambientné plochy a folkové vplyvy. Ich hudba je čoraz viac atmosferická a nový album je toho jasným dôkazom. Pracujú s pomerne jednoduchými motívmi, ktoré často opakujú a rôzne ich modelujú. Na to využívajú najmä klávesy, ktoré tu fungujú skôr ako podporný nástroj. Akoby slúžili len na dofarbenie výsledného zvuku, čo vo výsledku funguje veľmi efektne. Ich snahou je vytvoriť tajuplnú hudbu vychádzajúcu z pohanských rituálov a mágie. Zvuk nahrávky asi nesadne každému, mne k tejto hudbe pasuje. Je na hony vzdialený od nejakej kryštáľovo čistej produkcie, no tá by túto hudbu skôr pochovala. Je to proste drsné a špinavé, aj keď starý BURZUM to tiež nie je. Sú tu však miesta, kde sú bicie utopené v zvukových stenách ostatných nástrojov. Celkovo mi príde zvuk nahrávky trochu nevyvážený a na tom by som do budúcna trochu popracoval.

V piesňach sa pravidelne striedajú agresívne blackové blastbeaty s pomalšími atmosferickými pasážami. Tieto kontrasty sú akoby odrazom samotnej prírody, ktorá v sebe spája obe tieto elementy. Oproti minulosti pracujú s kratšími skladbami s výnimkou "Masters of Rain and Storm", ktorá má takmer jedenásť minút. Vokály Nathana Weavera sú znepokojivé a drsné, pričom Aaronov hlas dáva skladbám o niečo extrémnejší charakter. V skladbách nechýbajú rôzne perkusie a zvuky prírody, ktoré dotvárajú výslednú atmosféru nahrávky. Sú momenty, kedy silne pripomína tvorbu rakúskych SUMMONING. Asi najviac je to cítiť v piesni "Spirit of Lighting", ktorá je pompézna a hymnická.

WOLVES IN THE THRONE ROOM pokračujú vo svojej vízii atmosferického black metalu, ktorý má svoje korene v temných nórskych lesoch. Novinku síce nepovažujem za ich najlepší počin, no kvality jej nemožno uprieť.

8 / 10

1. Mountain Magick
2. Spirit of Lightning