IRON MAIDEN - Flight 666

Sú kapely, ktoré sa neuspokoja iba s nekonečnou produkciou rôznych best of kompilácií, prehrávaním svojich najväčších hitov na koncertoch, ktoré majú stále ten istý priebeh a následným vydávaním DVD z týchto turné. IRON MAIDEN samozrejme patria medzi rockových veteránov, od ktorých fanúšikovia tieto veci čakajú, ale takisto im doprajú aj niečo naviac. Preto bola ich posledná koncertná šnúra viac než špeciálna a zapísala sa do dejín histórie. IRON MAIDEN sa asi neuspokoja so statusom obyčajnej legendy, potrebujú prekonávať sami seba. A preto na palube špeciálne upraveného Boeingu 757 (nazvaného príhodne Ed Force One), vlastnoručne pilotovaného frontmanom Bruceom Dickinsonom, nalietali za 45 dní viac než 50 000 míľ naprieč piatimi kontinentmi, za účelom 23 odohraných koncertov, spadajúcimi pod hlavičku prvej časti Somewhere Back In Time Tour.

Takýto kúsok si samozrejme zaslúži byť zdokumentovaný a bola si toho vedomá aj samotná kapela a jej management. Flight 666 však nie je len záznam výborného koncertu zo 16 rôznych koncertov. To, čo u väčšiny ich kolegov tvorí jadro a podstatu každého nového DVD, je u IRON MAIDEN len doplnkovým diskom. Oveľa zaujímavejší je prvý disk. Ten je akýmsi dokumentom, vďaka ktorému nahliadneme do miest doteraz utajených a skrytých bežnému fanúšikovi IRON MAIDEN. Krok po kroku sledujeme život hudobníkov na turné od nasadnutia do lietadla, až po posledné úseky turné. Nahliadneme do kabíny pilota a uvidíme, že (tentokrát uniformovaný) Bruce Dickinson nie je absolútnym profesionálom len na pódiu v úlohe speváka jednej z najlegendárnejších metalových skupín sveta. Uvidíme syna Steva Harrisa, krátky rozhovor s jeho dcérami, alebo ako sa Adrian Smith so svojou partnerkou venuje tenisu. Nahliadneme do Kostariky alebo Kolumbie a hystéria, ktorú IRON MAIDEN vyvolali svojím príchodom do týchto, pre nás exotických krajín, je možno podobná atmosfére, keď sa prvýkrát v roku 1984 ocitli za železnou oponou práve pri turné World Slavery Tour k albumu "Powerslave". A práve toto turné si minuloročnou šnúrou pripomenuli... Medzi hviezdami, zvedavými na toto veľkolepé podujatie, nechýbali ani Lars Ulrich z METALLICY, Ronnie James Dio, Ian Scott z ANTHRAX alebo Kerry King zo SLAYER, ktorí sa v tomto dokumente taktiež mihnú. A že MAIDEN ani na takomto vyčerpávajúcom turné vo voľných chvíľach nezaháľajú, dokazujú zábery hudobníkov neúnavne podpisujúcich fotografie kapely. Proste vidíme túto legendu zo všetkých možných uhlov pohľadu. Je zbytočné ísť do ďalších detailov, alebo podrobne rozpitvávať obsah tohto dielka, aby sa nevytratilo všetko prekvapenie... Dokument má možno len jednu chybu, že je príliš krátky a podrobne nestihneme nahliadnuť do všetkých destinácií. Táto veta sa síce stáva už obligátnou pri DVDčkach IRON MAIDEN , ale nedá sa inak. Flight 666 je jednoducho povinnosťou pre každého fanúšika tohto zoskupenia, a nielen pre neho... pre každého, kto sa o Železnú pannu vôbec kedy zaujímal.

9,5 / 10

DVD 1
1. Flight 666: The Film