ALL SHALL PERISH - The Price Of Existence

V súčasnosti asi jeden z najväčších trendov vládnucich extrémnej hudbe je takzvaný deathcore, v skratke kombinácia deathmetalovej brutálnosti, techniky a rýchlosti s coreovou agresivitou, chytľavosťou, pričom vokály sú väčšinou viac, či menej spravodlivo podelené medzi oba žánre. Na tomto trende sa vezie aj americké komando ALL SHALL PERISH.

Ich druhý album The Price Of Existence má všetko, čo by mala dobrá moderná deathcoreová nahrávka mať. Je surový a brutálny a samozrejme správne hardcorovo rozzúrený. Hudobníci sú mimoriadne kvalitní, oplývajúci bezchybnou technikou, čo im dovoľuje vodiť poslucháča po riadne krkolomných cestách. Okrem týchto deathmetalových zákrut a odbočiek sa dostaneme aj k poriadne skočným sekačkám, ktoré nenechajú jednu hlavu bez pohybu. Všetko s matematickou precíznosťou.

No, a aby som nezabudol, tak ako veľké percento kapiel z tohoto žánrového chlievika, aj ALL SHALL PERISH si kedy-tedy skočia pre inšpiráciu do Švédska, odkiaľ si berú tú ich povestnú a silnú melodiku. Veľmi dobre pracujú s tempom a určite ani nachvíľu nie sú nudní. No, a na čom si chlapi tiež dávajú záležať je rôznorodosť vokálov. Na albume nás čaká množstvo extrémnych hlasových polôh, od škrekov, cez viaceré growlingové polohy, až po občasné prasačie úlety, či zborové „zahulákanie“. A v jednej piesni nám nejakú tú príjemnú melódiu naservíruje aj čistý hlas.

Či už je to záležitosť módy, alebo nie je, musím jednoznačne uznať, že ALL SHALL PERISH majú kvalitu a majú jej habadej. Neviem posúdiť, ako vyčnievajú z radu v záplave ostatných, štýlovo spriaznených smečiek, keďže ja osobne z toho kvanta zoskupení nemám až tak veľa kapiel odsledovaných. Určite mi však prídu ALL SHALL PERISH dostatočne svoji, no a keď práve nie sú, tak podávajú veľmi profesionálne a prepracované prevedenie moderného, veľmi dobre sa počúvajúceho štýlu. Fakt... fakt dobrý album!

8,5 / 10

01. Eradication
02. Wage Slaves